- fre 20 okt 2017, 09:30
#1205758
Du är ju helt sanslös Andersuw.
Det är du som flyttar diskussionen och skriver spaltmeter i alla trådar som innehåller någon som helst diskussion kring elbilar. Och så har du mage att skylla på mig.
Ska vi kopiera saker kopierar jag gärna in det här.
Andersuw bygger 10 vindkraftverk på 5MW per kraftverk. Uteffekt på 25% under året ger ca 110 000 Mwh.
Alla Andersuw kraftverk är direkt kopplade till den nya gratisvätgasfabriken som tillverkar vätgas. Bilarna kommer kunna gå ca 18-22 miljoner mil.. ingen el över till annat.
Energiåtgång elektrolys gav jag siffror på här.
Jag bygger 10 vindkraftverk på 5MW per kraftverk. Uteffekt på 25% under året ger ca 110 000 Mwh.
För att köra 18-22 miljoner mil med elbil går det åt ca 36-44000mwh. Resternade ca 70 000 mwh matas in på elnätet, där en stor del kanske t.o.m säljs utomlands och då enligt Andersuw's uppgifter betyder att det direkt blir lika stor besparing på kolkraft.
Men p.g.a att vindkraftverken i mitt fall är inkopplade på elnätet menar Andersuw att det exemplet är miljövidrigt samt att elbilarna laddas med fossil el och att elbilen därför ska ratas.
Där har du hela diskussionens motsättning mellan oss.
Du tror och hävdar benhårt att man inte kan köra elbil på ren el, men att all vätgas görs med ren el.
Det är du som flyttar diskussionen och skriver spaltmeter i alla trådar som innehåller någon som helst diskussion kring elbilar. Och så har du mage att skylla på mig.
Ska vi kopiera saker kopierar jag gärna in det här.
Andersuw bygger 10 vindkraftverk på 5MW per kraftverk. Uteffekt på 25% under året ger ca 110 000 Mwh.
Alla Andersuw kraftverk är direkt kopplade till den nya gratisvätgasfabriken som tillverkar vätgas. Bilarna kommer kunna gå ca 18-22 miljoner mil.. ingen el över till annat.
Energiåtgång elektrolys gav jag siffror på här.
Jag bygger 10 vindkraftverk på 5MW per kraftverk. Uteffekt på 25% under året ger ca 110 000 Mwh.
För att köra 18-22 miljoner mil med elbil går det åt ca 36-44000mwh. Resternade ca 70 000 mwh matas in på elnätet, där en stor del kanske t.o.m säljs utomlands och då enligt Andersuw's uppgifter betyder att det direkt blir lika stor besparing på kolkraft.
Men p.g.a att vindkraftverken i mitt fall är inkopplade på elnätet menar Andersuw att det exemplet är miljövidrigt samt att elbilarna laddas med fossil el och att elbilen därför ska ratas.
Där har du hela diskussionens motsättning mellan oss.
Du tror och hävdar benhårt att man inte kan köra elbil på ren el, men att all vätgas görs med ren el.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13