Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1187480
Det är dessutom inte frivilligt att åka dit, du måste enligt lag transportera dit de sopor som inte får slängas i soptunnan, konservburkar plastförpackningar batterier glödlampor och liknande. Förmodligen finns det ingen busslinje till ÅVC och man är därför tvingad till eget fordon som då rimligen inte ska skadas av besöket.
#1187498
Med facit i hand hade jag kört med vinterdäck tills däckverkstaden fått hem två nya däck. Jag blandar aldrig däck.
Helt otroligt att du lyckats få ersättning. Här i stan hade det varit omöjligt då den ansvariga garanterat hade varit på semester och resten hade varit upptagna. Så jag hade löst det på egenhand.

Nu när vi är skyldiga att sopsortera finns det säkert ett ansvar från kommunens sida att se till att det är möjligt utan att fördärva ens egendom. Nästan varje gång som ja är vid tippen kör dom med en hjullastare och sopar och håller rent. Värre är det när man ska slänga ris och trävirke. Där håller jag andan varje gång.
#1187934
Sen är det ju faktiskt såhär också....

Dels att återvinningscentralerna är typ det värsta stället man kan tänkas åka till, massor med folk ska fram samtidigt och trängas med tillhörande irritation. På våran lokala ÅVC ryms det ca 20-25 bilarpå avlastningsstället och räknar man två pers per bil så är det väldigt många irriterade människor som irrar runt och vill bli av med sitt skrot. Var och en har ansvar (eller snarare sunt förnuft) att se till att man inte skräpar ner "rampen" och därför står det sopborstar och skyfflar typ var 10e meter. En av tio kanske har vett nog att göra rent efter sig.

Totalt omöjligt för kommunens personal att gå runt och granska marken efter varje bil som lastat av något. Speciellt med tanke på vilket flöde på bilar det brukar vara på ett sånt ställe.

Så jag vet inte, jämför det med att åka in på en skolgård där någon 10minuter tidigare kanske slängt något på marken som orsakar punktering på bilen. Ska kommunen tvingas ersätta det också? Tycker du hade tur som fick ersättning överhuvudtaget.
#1188034
Till skillnad från Åvc så får man oftast inte köra bil på skolgårdar.
Klart man ska ersättas då man är tvingad att köra dit Sen kan man ju spekulera om det hänt utanför eller inte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1188041
Derank skrev:Når ni får punktering hemma på en bekanta uppfart får de då ochså betalar eran lagning.

På en soptipp......det dummaste jag hört någonsin. ......

:-)-)

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]