Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hioda
#1187239
Hej alla,
Jag har köpt en VIDA med DICE från ebay. Är det någon som har erfarenhet av VIDA?
Det jag har problem med är installationen av VIDA 2014D där den gnäller på "No VIDA database found"

Min spec är Windows 7 Pro 64 bit
Intel i5
8GB RAM

Jag har googlat i flera dagar och läst massa olika liknande artiklar men inget som hjälpt mig.
Jag har bla installerat SQL Express 2008 R2 (vilket var ett av all tips) och installerat det med en speciell växel för just VIDA.
Databasen startar upp men vida verkar inte kunna hitta den under själva installationen.

Någon som har något hum?

/D
Användarvisningsbild
av Hioda
#1187912
Hej och tack för svaret... Jag har försökt allt nu tror jag... Inget verkar funka.

Blåst om datorn till en helt ren Win7 Pro
Installerat SQL Express 2008 med VIDA installationsväxlar
Installerat SQL Express 2014 med VIDA installationsväxlar
.Net installation av allsköns olika verioner
Databasens instans heter VIDA med det där Gunnar-lösenordet, och databasen är startad och satt till automatic.

Nada... Kan inte knäcka problemet :(

Är det någon som har en fungerade VIDA 2014D? Hur ska jag få VIDA att hitta databasen? ?:-/

Heeeeelp! (H)
Användarvisningsbild
av Hioda
#1188253
Problemet är löst. Jag har fått min VIDA att funka med DICE.
Användarvisningsbild
av Någonting
#1188411
Hioda skrev:Problemet är löst. Jag har fått min VIDA att funka med DICE.
Har du lust att skriva vad felet var så att någon som kommer om 2 år även kan lösa det? :D
av Amanite
#1369400
Har också problem med Vida. Har precis installerat det och nere i statusfältet står det att det fungerar (lyser grönt och står "running"). Startar sen Vida all in one omen där kan jag inte fylla i något i fältet "username"..Markören blinkar men inget fylls i när jag trycker på tangenterna.
Vad som bör förtydligas är att jag kör WIN 10 och därför följt guiden för hur detta ska installeras som återfinns i annan tråd. Tog lite tid men följde den till punkt och pricka. Fattar därför inte varför det inte skulle fungera nu.
Vad göra?
av Sebbestaxx
#1510318
HIODA tack här är men efter nått år och kan inte lösa samma problem för att du inte tog dig tiden att skriva det ..
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]