Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1187088
Teori någon?

Som exempel:
Bränslefilter till en V70n illustreras med en bild på ett Knecht/Mahle filter:
https://www.skruvat.se/Branslefilter-P93762.aspx

Efter mailförfrågan vem som tillverkat filtret får jag följande svar:
Hej,

Tack för ditt mail.

Dessvärre så kan vi inte se vilket fabrikat det är på den varan eller vilka som tillhandahåller den, vi får ursäkta för detta.

Ha en fin dag.


Med vänliga hälsningar,
Erik
Kundservice
Bilagor
skruvat_knecht_mahle.jpg
skruvat_knecht_mahle.jpg (64.49 KiB) Visad 384 gånger
#1187091
Skall bli intressant att se vad svaret på nedanstående följdfråga blir, återkommer i tråden

Intressant.
Ni marknadsför produkten med en bild på ett Mahle filter, men kan sedan inte på direkt förfrågan tala om vem som har tillverkat produkten ifråga.

Avser ni att fortsätta marknadsföra produkten med en bild på ett Mahle filter?

Mvh Mikael
#1187820
Skruvat verkar inte vara helt överens internt hur man skall hantera det hela ... :roll:
Å ena sidan svarar man först så här:

Hej Mikael,

Bilden som visas på produkten är illustrationer och ett exempel på ett av de varumärken vi levererar på en artikel. För att erbjuda kunder hög tillgänglighet så handlar vi av flera tillverkare som har samma produkt därav så kan bilden skilja sig från vald artikel.
Men jag kontaktar vår produktavdelning, så att de kan justera bilden på den nämnda artikeln.
Återkom gärna till oss om det skulle hitta något liknande på en annan produkt i framtiden!
Har du fler frågor eller funderingar så är det bara att återkomma.

Ha en fin dag!

Med vänliga hälsningar,
Erik
Kundservice

Ovanstående kan väl anses halv-seriöst åtminstone...
Och man har faktiskt bytt bild på hemsidan (W)

Senare dyker dock nedanstående goddag yxskaft svar upp:

Hej,

Tack för ditt mail.

Den andra bilden som du ser är bara en generell bild på hur vi mäter måtten.

Denna artikelnummer är märkt som "skruvat" vilket betyder att den kommer från våra leverantören och om du beställer den och har tur så kan du faktisk få en som är från premiummärke, exempelvis då Mahle eller Bosch.

Ha det fint.

Med vänliga hälsningar,
Bartek
Kundservice


Är det någon som har "haft tur" med sina beställningar hos skruvat? :roll:
Eller för den delen kan se ett artikelnummer märkt "skruvat" ?:-/
#1187930
Jag har faktiskt inga bra erfarenheter alls av skruvat.

För några år sen skulle jag kosta på nya bromsar runtom på en bil jag hade. Plus lite annat och skruvat hade, på den tiden, bäst pris på delarna jag skulle ha. Plockade ihop det jag skulle ha och valde att betala med kort. Pengar drogs, dagar gick och jag fick varken orderbekräftelse eller några grejer. Efter kontakt med skruvat och efter att dom haft STORA svårigheter att hitta min betalning så kunde jag få pengarna tillbaka, för tyvärr kunde dom ju inte se vad jag hade beställt. Jag hade ju faktiskt inga som helst bevis på att jag hade beställt något heller för den delen... Sa dom. :roll: :-O) Ungefär som att dom bara var snälla som undersökte det inträffade. Sen dess betalar jag varken med kort på internet och jag handlar inte hos skruvat heller.

Däremot gjorde min sambo det för några månader sedan och fick fel vara... :roll:
#1188785
Jag beställde handbromsbackar därifrån till min BMW, efter montering så visade sig att oavsett hur mycket jag justerade backarna så tog dom inte tillräckligt (underkänt på besiktningen).
Efter att ha tagit lös dom och jämfört med de som satt på innan (original), så var skruvats backar ca 1cm för korta!
Det var ett jävla bök innan man lyckades få pengarna tillbaks av dom (och dom fick tillbaks sitt skräp).

I samma veva köpte jag bromsbackar bak också, dom skrek varenda gång man bromsade, det skräpet böt jag ut mot de som MECA säljer, efter det var det tyst.
Så nä det blir aldrig nåt mer från skruvat...
Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]