Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
#1184479
Försökt att installera mjukvaran på min dator.
Gör en virtuell maskin
Måste man lägga in win 7 på den virtuella plattformen? + winrar för att kunna packa upp filerna?
av andersuw
#1184490
Nej du behöver inte installera Win 7 i den virtuella maskinen. Den virtuella maskinen är i sig själv en Win 7-maskin. Inte heller behöver du packa upp RAR-filen inne i den virtuella maskinen. Troligen har du redan programvara för att packa upp (t.ex. Winrar) i ditt bas-OS. När uppackningen av VIDA är klar är det bara att tuta och köra. Följ bara de medföljande instruktionerna.
#1184513
Tack Anders!
Fick hjälp av en som är bra på datorer...
Får försöka att avinstallera allt och börja om från början.
#1184514
Tack Anders!
Kör win10
Fick hjälp av en som är bra på datorer...
Får försöka att avinstallera allt och börja om från början.
#1184655
Den(VM)klagar på att operativsystem W7 saknas sen står det i sidfoten att jag skall sätta in en installationsdisk(för W7) och restarta vm...
av andersuw
#1184730
Låter märkligt! Har dock svårt att säga exakt var problemet ligger. Föreslår att du skickar ett meddelande (på engelska) till Darius (digital-life) via ebay, beskriver exakt var i installationsproceduren det blir konstigheter och ber honom om råd om hur du skall lösa det.
#1184735
Ok bara o vänta på svar messade via den länk som finns där jag köpte den
av andersuw
#1184838
Om du skall installera VIDA direkt i Win 10 lär du ju behöva installationsfiler för det ändamålet. Det tror jag inte TS fått. Den mjukvara man får från digital-life är i normalfall avsedd att köras i VM. Sedan har ju en VM-installation också den fördelen att den är mer robust. VIDA är ju tydligen lite känslig när det gäller sin omgivning.
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]