Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1180801
"Volvo Cars märke Polestar ska ta fram högpresterande elbilar som ska konkurrera med elbilsmärket Tesla."

Klart man vill konkurrera med Tesla, deras trimsatser ligger ju på 50.000 - 120.000 kr, klart Polestar vill bli premium och kunna ta ut sådan summor också för sina satser.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
#1180815
LazerHawke skrev:
Funk skrev:Jag skulle tro att Polestar kommer att spela i två ligor, den första är hela bilar under eget namn, den andra är tillbehör och uppdateringar under namnet Polestar Performance (Parts).

/Thomas
Man får hoppas på detta :D
Med tanke på vinsten i uppgraderade mjukvaror, så är det nog nästan självskrivet..

/Thomas
#1180985
Å andra sidan verkar ju vinsten med en optimering bli mindre o mindre, istället för mer hästkrafter får man ju numera till vissa motorer bara en något flackare vridmomentkurva och en gladare mappning av automatlådan :(
Miljö och utsläppskrav bidrar ju till att utrymmet för allt kul blir allt mindre.

Framtidens Polestartrimmning kanske blir en extra elmotor med batteri att installeras på bakaxeln....

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]