Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1179945
Varför ska det lukta?

Aldrig haft och kommer inte att ha något som luktar något i bilen. Bilen blir aldrig så illa att vissa odörer behövs döljas av diverse dofter. Vill jag så tar jag på mig själv parfym =)

Köper till och med parfymfritt tvättmedel och sköljmedel med mera så :wink:
av Rådlös
#1179975
Du har ju en modern bil (enligt signaturen) Då får du väl filtrerad friskluft hela tiden? Det kan i vissa olyckliga omständigheter bli tillfälliga "luktstötar" med någon sur lukt från AC'n, men det försvinner väl med lite fart på fläkten.
Så någon konstgjord tillsats torde inte behövas i din bil.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1180581
Felet många gör med dessa "granar" eller vad för form dom nu har, är att öppna hela hela förpackningen och hänga upp den i backspegeln. Förpackningen ska bara öppnas en liten bit i taget så man kan "dra ut" en cm i månaden typ. Så stod det i alla fall på dom förpackningarna (på tyska....) som vi hade i raggarsvängen i skarven mellan -60-tal och -70-tal, och då var det "skogsdoft" som gällde (för att dölja "fruntimmersdoften")....... :oops:
av rid54
#1180698
Jag hade en 960 ett tag, den hade en rätt äcklig vaniljdoft inuti, som inte gav med sig trots diverse städingrepp i kupén. Till slut hittades ett gäng doftgranar (Wunderbaum med vaniljdoft) inlagda i ett av husen för baklysena... Obegripligt att nån överhuvudtaget kommit på tanken. Tackochlov försvann "doften" efter ett tag, när granarna tagits bort. Å andra sidan hade jag en bil, där förre ägaren haft en säck skivat eneträ liggande i bagagerummet över vintern (nån sorts hemslöjdsmaterial). Endoften var helt underbar och den hängde i ett par år i skinnklädseln. Ska du impregnera bilen med doft, välj nåt du verkligen gillar. Lite transmissionsolja på en trasselsudd under ett säte? Eller båttjära?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1180805
Nybilsdoften kommer i två olika varianter där Sharky Ambiente är vår standardspray som efterlämnar en enklare nybilsdoft av plast och nya säten medan Sharky Noble är vår exklusiva spray som efterlämnar en lyxigare nybilsdoft av läder och ädelträ.

https://nybilsdoft.se/nybilsdoft/
Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png

Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]