Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
#1178400
Verktygen till Indigo 3000 dammas av, 3000R är född! När Indigo 3000 presenterades på 90-talet hade jag precis nått körkortsålder, jag tyckte det var hur häftigt som helst med en ny svensk biltillverkare som dessutom använde komponenter från mitt bröstmjölksmärke Volvo.

Vad tror ni, kommer projektet lyckas? Ger nya 3000R er samma vibbar som 3000 en gång gjorde?

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... portbilen/
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1178403
Jag gillade Indigon skarpt när den kom på 90-talet och jag tycker att konceptet fungerar även nu. Det finns kanske tom en bättre marknad nu än då för nischade bilar.
MEN... jag tycker de förändringar som är gjorda tyvärr inte är till det bättre. De har på något konstigt sätt försökt gjort bilen modernare, vilket ser väldigt konstigt ut på en bil som ska se klassisk ut... lampor, diffusern(!) och den lilla spoilern...

Jag gillar satsningen men de har haft fel person vid rodret...

.
Användarvisningsbild
av SRT
#1178408
Dom borde nog se över bilens avgasrening när det var rök i hela visningshallen. :D
av Exyzäta
#1178453
StefanN skrev:Vingen på bakluckan måste ju en blind person ha designat. :???:
Eller en australiensare (aboriginer med bumerang).
av Lövet
#1178454
Ser ut att fortfarande vara Volvomotor under skalet. Gamla goa T6an?
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1178488
Vet inte om det är officiellt även med drivlinan och dess komponenter, men det är väl den som är grejen med den här bilen, drivlinan och chassit. Rätt naken bil med bra väghållning och bra prestanda, trots euro 6 cert.
Lövet: motorn är så kallad "svensk beprövad teknik" och på 6 cylindrar med dubbelturbo, det finns inte så mycket att välja bland...
Redan originalet är en rätt sjuk skapelse, och går faktiskt rätt bra. Man blir helt till sej av att se alla gamla 960-delar när man börjar kolla närmare (på originalet)
av Lövet
#1178490
"Svensk beprövad rak sexa med Euro6". Ja, det finns sannerligen inte mycket att välja på. Knappast så att Indigo kan pilla ihop något eget heller med alla kostnader det innebär. Nä, de får nog plocka på hyllan och efter att 3.2 försvann finns det ju inget annat. Najs.
av V60D5AWDPolestar
#1178537
Tyckte mej se en prislapp på över en mille, där svek mitt intresse för denna avdammade bil....
Annars välkomnar jag konceptet, lycka till :-)-)
Användarvisningsbild
av snepo
#1178539
V60D5AWDPolestar skrev:Tyckte mej se en prislapp på över en mille, där svek mitt intresse för denna avdammade bil....
Annars välkomnar jag konceptet, lycka till :-)-)
Fast om man vill åka svensk sportbil så är det billigt. Jämför med Koenigssegg. Osäker på stavning.
Storlek på Skivor/bromsar?

Jag gjorde detta fast på Autodoc. Valde manu[…]

Startproblem varm motor S70

Hej! Jag har sedan en tid tillbaka skaffat mig en[…]

jag hade 2+1 fel... dels hade EGR saggat ihop och […]

Pluskabel glapp

V70 1,6 diesel 2011 vägrar starta. Ny startmo[…]