Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1175074
Hur är formeln för diesel? Är det inte samma summa per gram bara det att man ändrar gränsen från 111 (eller 119?) till 95g där man börjar räkna?
av Rådlös
#1175101
Joel: "Eftersom tråden som jag förstod gäller begagnade bilar är ju T4Ferna intressanta... :) "

Ja, det tillverkades och såldes F-modeller ända till det år VEA-motorerna kom. Var det 2015?

Det fanns faktiskt en Flexifuel VEA-motor också, men den kom aldrig i produktion.
Användarvisningsbild
av Derank
#1175119
Skippa f modellen om du kan. Finns ingen anledning att köra på etanol iaf.

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1175122
Derank skrev:Skippa f modellen om du kan. Finns ingen anledning att köra på etanol iaf.

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
Jo du brukar säga det utan att förklara varför du anser det


skickat från min telefon utan wi-fi :)
Användarvisningsbild
av joel80
#1175169
Derank har aldrig haft en T4F av vad jag förstått... Bättre kanske att lyssna på nån av oss som kört mkt etanolbilar.

D2 är en rätt slö motor för en bil i V70-storlek. Kanske funkar för dig om du har en lugn körstil och sällan kör om. I V50 funkar den motorn lite bättre enligt mig.. Även om det inte är nått fartvidunder precis. :)

Drar du husvagn eller släp kanske det är värt att skippa D2.
av Tilly
#1175170
Stirra dig inte blind på skatten när det handlar om så små skillnader. En såpass ny Volvo som det pratas om i tråden kommer inte vara någon billig bil att äga och om årsskatten ligger på 1000 eller 2500 kronor så är det faktiskt försumbart i sammanhanget. Du kan självklart välja en D2 om du vill det men att välja modell enbart efter skatten är rent ut sagt dumt.
#1175181
Jag är ganska lung person när jag kör men visst det kan vara kul att trycka på lite ibland men då kanske man ska välja som nån annan skrev typ en d3 eller en t4f Jag vill tillägga också att jag håller på att övningskör så det är därför jag tittar på volvo v70 och jag tycker dom är snygga så min tanke e ett par snygga 18 tum fälgar med spacers och en vinge och tona rutorna bak.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1175194
Fattar inte varför du stirrar dig blind på skatten? Det är ju en skitsumma i sammanhanget. Värdeminskning och andra kostnader är ju betydligt mer varje månad än vad årsskatten är.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]