Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av andersuw
#1175777
Egentligen inte. Jag fick min automatiskt. Och byter du telefon finns bara den nya versionen att tillgå. Visst, man kan stänga av automatiska uppdateringar men det är ju en smula bökigt det också eftersom det ibland händer att någon ny och intressant funktionalitet tillkommer, någon knepig bugg fixas eller att den nya versionen krävs för att exempelvis nätberoende funktioner skall fortsätta fungera. Hur det är med dessa saker vet man i allmänhet inte heller förrän man redan laddat ner och då är det för sent att ångra sig.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1176012
Nytt för mig är "Bränsleräckvidd" men fungerade inte så jag mailade supporten och fick till svar att jag skulle låsa och låsa upp med appen...tyvärr verkar just den funktionen försvunnit på min bil :)

Hysteriskt roligt men jag hoppas på svar snart igen. (V50 D2 - 12)

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av poseidon
#1176093
Fint att de visar en vit XC70 när jag har en silvergrå. Det skulle de väl iaf kunna fixa, alt en valfri bild på sin bil?
av andersuw
#1176312
Ah ser man på. En finess jag inte tänkt på. Jag har en vit V70 och ser också en vit V70 i appen. Wow. Vilken grej. :wink:
av DA123
#1176374
Appen visar bara vita bilar. Tittade igenom bildmaterialet i appen och där finns bara vita bilar med.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1177258
Uppdateras bilen vid service eller går det att åka in för att få det åtgärdat och i så fall, vad kostar det?

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
#1177266
Appen uppdaterar du i playstore. Eller vad menar du?

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1177268
Derank skrev:Appen uppdaterar du i playstore. Eller vad menar du?

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
Telefonen har uppdaterat men synkar inte med bilen, får inte fram "bränsleräckvidd" och jag kan inte längre låsa eller låsa upp bilen från appen.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
#1177270
Ok , det har jag ingen aning om vad det beror på.

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.

Säger det något särskilt att det […]

Dragonfire

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men de[…]

Sprutar från backventilen bakom höger b[…]