Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1173298
volvoc70cab skrev:Syftet med mitt inlägg har inte med politik att göra. Jag bara konstaterade att när avreglering kom så sa våra politiker att en fri konkurrens skulle ge oss lägre priser men blev det så ? Sedan argumenten att nu behöver man inte planer sina besiktningar köper jag ej. Men visst har det blivit fördelar med fler ställen. Framförallt för bilägare i glesbygden om de finns där, vilket jag ej tror. Intresset att driva sin verksamhet är där det finns flest kunder, alltså i tätorterna.
Du tror inte att det finns bilägare i glesbygden eller du tror inte att det finns besiktning i glesbygden? :-)

Lägre pris kan ingen insatt ha trott på. Om ens politikerna själva gjorde det. Man ska inte lyssna på politiker. Man ska läsa utredningarna eller om utredningen är för riggad remissvaren. Där brukar en mer nyanserad bild som inte låter lika bra i vallöften finnas.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1173316
Jag ställer mig till skaran som tycker väntetiderna blivit mindre... Men det kan vara en illusion också iom. att vi numera har tillgång till internet och kan boka om precis när vi vill, hålla koll på ev. avbokningar och sno den tiden istället osv.
Byta larmsiren.

Hej. Har letat runt men blir inte riktigt klok p&a[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Med eller utan paddlar, natt och dag mot 4an. Skil[…]

V70 motor till 850

Det är inte förens runt -00 när 140[…]

740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]