Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1173156
Höll väl samma pris när alliansen hade makten, synd förvisso att de inte sänkte då. Nu har de inte makten och då ökade kostnaden för konsumenten av de rödgröna. Så tack rödgröna ! :mrgreen:

Dra igång en protestaktion annars, fyll parkeringarna med traktorer med släp och grisar på, blockera ingången till riksdagen samt stadsministerns toalett. Kanske händer något då, för att senare höja kostnaden igen. Det är ju så att kan makthavarna höja så gör de det.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1173157
Innan avregleringen hade vi en station i hela Halmstads kommun, och väntetid på månader på våren och betalde 300 kr. Idag har vi 5, kanske 6 stationer, inga väntetider alls och betalar c:a 350 - 500 kr beroende på hur och när du betalar besöket. Det tycker inte jag är några problem......
av andersuw
#1173174
volvoc70cab skrev:Skulle bli billigare, men icke. Se länken nedan.

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... Nyhetsbrev
Summa summarum: En onödig avreglering med fler minus än plus i form av stigande priser och slarvigare kontroller. Apropå detta med väntetider har jag aldrig någonsin behövt vänta längre än jag velat på att få bilen besiktigad. Det gäller på båda sidor om avregleringsstrecket så ingen skillnad på den punkten.
av andersuw
#1173187
Tja två procent fler stationer lär ju knappast ha någon större betydelse för väntetiderna. Och att stationerna generellt sett blivit större så att de kan ta fler bilar har jag inte sett några tecken på.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1173192
Jag upplever oxå att det var längre väntetider förr (besiktade varje år på den tiden...)
Nu går det att få tid samma dag.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1173194
andersuw skrev:Tja två procent fler stationer lär ju knappast ha någon större betydelse för väntetiderna. Och att stationerna generellt sett blivit större så att de kan ta fler bilar har jag inte sett några tecken på.
I mina krokar är det inte 2% fler utan snarare 2000% Jag kan nog få ihop 10st inom en mils radie utan att leta ens.
Vid avregleringen för nästan exakt fem år sedan fanns 187 besiktningsstationer i Sverige. I dag finns det 399. Prognosen säger att vid 2015 års utgång finns det 450 stationer runt om i landet. 2018 beräknas antalet vara uppe i 550
av mbc
#1173206
Häromkring hade vi förr en station, nu finns det 4.
Och till micce1980, priserna började stiga i stort sett direkt efter avregleringen...
Om jag inte minns helt fel kostade en bes 300 innan avregleringen.
Jag hade oxå velat skylla på de rödgröna men i detta fallet är det nog inte deras fel tyvärr.
Här är en länk med priser före löfven, efter avregleringen.
http://www.sydsvenskan.se/2014-01-13/te ... egleringen
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1173209
mbc skrev:Häromkring hade vi förr en station, nu finns det 4.
Och till micce1980, priserna började stiga i stort sett direkt efter avregleringen...
Om jag inte minns helt fel kostade en bes 300 innan avregleringen.
Jag hade oxå velat skylla på de rödgröna men i detta fallet är det nog inte deras fel tyvärr.
Här är en länk med priser före löfven, efter avregleringen.
http://www.sydsvenskan.se/2014-01-13/te ... egleringen
Ok så kan det vara. Men då hade alltså vi båda "fel" i att du skyller på alliansen, och jag skyllde på de rödgröna. Båda är lika "dåliga" i detta avseendet då båda höjt avgiften. Alltså min poäng var att inte bara kasta skit åt ett håll när de bakom inte är bättre (BE)

Lika bra att starta en garagetråd om den kom[…]

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]