Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1172571
Rattlås är till för exakt samma sak på bilar som på MC. Det är ju betydligt svårare att sno en bil som inte går att styra, än en MC som man kan lyfta upp framhjulet på om man är ett par st.

Hurvida funktionen testas på bes. vet jag inte riktigt. Kan inte minnas att dom gjort det någongång på varken gamla 945an eller V70in. 945an borde jag kommit ihåg då det rattlåset var ett h-e att få ur när det väl gått i :lol:
Låter dock rätt logiskt att dom skulle testa det, pga. det SBergdahl nämner. Ett rattlås som går i under färd är nog inget ingen vill vara med om. Dock har jag aldrig hört eller läst om någon som det hänt för (I)
av Schmoyoho
#1172573
De kollar rattlåset när de gjort sin provtur runt besiktningshallen och ska lämna tillbaka nyckeln. Jag vet, för precis när jag kände mig lättad att min Volvo 360 gått genom besiktningen börjat besiktningsmannen flippra med tändningen och rycka i ratten. Personalen på Volvo var nästan motvilliga att kolla priset på ett nytt rattlås (hade dock utgått tror jag) då de inte kunde tro det var ett krav numera.
Användarvisningsbild
av joel80
#1172577
Lucif3r skrev: Ett rattlås som går i under färd är nog inget ingen vill vara med om. Dock har jag aldrig hört eller läst om någon som det hänt för (I)
Det har jag.. Var rätt många år sen, och det blev en nyhet.. Kanske var i lokala blaskan.
Nån "smart" snubbe skulle spara bränsle i en lång nedförsbacke och vred av tändningen. (fattigmannens S/S kanske.. :p) Det gick bra ända tills vägen svängde lite lätt.. Klick sa det... Sen blev det diket för killen och hans bil. Tror det kostade mer än besparingen av bränsle. Bild

Nu testar (tyvärr) inte bilprovningen intelligensnivån på oss förare.. Så just den där gången kan nog inte bilprovningen lastas för. :)

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]