Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av r189
#1171219
Hej.

Kan börja med att skriva att jag inte druckit något.
Har haft problem med alkolåset i arbetsbilen under dagen, skulle åka bort till jobbet vid ca 15:00.
När jag blåser i alkolåset så står det att jag druckit, så jag provade igen och samma sak. provade 2 gånger till under eftermiddagen men det var samma sak då, först efter ca 3,5-4h senare funkade låset.
Detta har hänt 2 gånger innan, men då har det bara varit att blåsa igen för att starta bilen.

Det jag undrar är om det är vanligt att nya alkolås krånglar? vet att det vart problem på några av bilarna samt lastbilarna på jobbet, men dom alkolåsen har varit av en äldre version.

Låset i den aktuella bilen heter Dräger interlock 7000
Användarvisningsbild
av Derank
#1171221
Har alkolås i alla fordon på¨jobbet och enda gången mig veterligen de reagerat fast man inte druckit är när man tagit mundskölj. Så om det är vanligt att de krånglar det vet jag inte. Har både älldre och de nya 7000 i bilarna.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1171230
Vi har typ tusen fordon i vårt företag, dock inte med detta alkolås. När de strular brukar det räcka att lossa kabeln i botten på låset, vänta lite, klicka i sladden igen och blåsa grönt.
Byta topplockspackning Volvo V70 2.4

Hej! Har en Volvo V70 från 2006 med en 2.4a […]

Glorious gays in your town

Beauteous gays mans from your town Pretty gays[…]

Senaste "storryn" handlar om en snö[…]

Odb/felkådsläsare...

Jag kan varmt Rekommendera Foxwell NT710 om du ska[…]