Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Primus
#1168248
Jag tycker att Volvos hemsida fungerar väldigt dåligt. Dels är den dåligt upplagd och dels verkar den väldigt "tung" att läsa. Som exempel: Jag skulle visa hustrun några bilder på nya XC60. Jag tar som så ofta upp min iPad för at visa henne. Det var nästan omöjligt att få hemsidan att fungera smidigt på spaden. Bytte även webbläsare från Safari till Chrome utan att det blev bättre.

Byter då till min laptop och får en något bättre funktionalitet. Men någon traditionell bildserie gick inte att hitta. Bara Volvos extremt stylade bilder som ligger på hemsidan. Och att scrolla på hemsidan är inte smidigt. Volvo har lagt in så många finesser att det blir osmidigt. Bilderna, så att säga, överlappar varandra, men bara ibland. Vissa bilder är rörliga medan andra är stillbilder. Dessutom är bilderna få och enbart extremt stylade för att passa en presentation/reklamtext.

Jag har ännu inte, på någon av familjens datorer, lyckats få funktionen "Välj 1-3 motorer för att jämföra" att fungera. Det har aldrig lyckats att kryssa i de tre jag vill jämföra. Ibland går det inte att kryssa ur de som är förvalda. Ibland går det inte att kryssa i de jag vill jämföra. Nu när jag skriver detta lyckas jag. Inser då att man måste vänta väldigt länge efter varje kryss. Det var också väldigt svårt att hitta räckvidds på el för T8 modellerna. För XC60 har jag hittat, men inte för V90.

Jag hoppas några är nöjda med hemsidan, för jag är det inte.
Användarvisningsbild
av Derank
#1168253
Åk in till åf med frugan. Där kan du klämma och känna
Användarvisningsbild
av Derank
#1168254
Räckvidden är lika dårligt på t8.
av andersuw
#1168288
Nu har jag inte letat efter bilder för att visa "frugan" och inte heller kört mycket från mobil eller läsplatta. Men jag tycker nog Volvos web på det hela taget funkar rätt bra. Och de gånger jag besökt andra biltillverkares motsvarighet har jag knappast varit imponerad.
av Lövet
#1168301
Överlag är alla biltillverkares hemsidor bedrövliga. Riktigt eftersatta jämfört med exempelvis ehandeln eller sociala medier. Den olyckliga förklaringen (ser ju detta från insidan) är urgamla chefer som bestämmer, som i sin tur anlitar 20-åringar på digitala byråer som bryr sig mer om balla tekniker än att få fram informationen till användarna.
Användarvisningsbild
av V9097
#1168320
Helt ärligt tycker jag att Volvos gamla sida ar mycket tydligare, den som försvann för sisådär 2 år sen (ta tidsangivelsen med en stor nypa salt). Den kanske inte såg toppmodern ut, men det var mycket lättare att hitta den information man sökte.

Jag upplever likt TS problem med att det är rutor som glider ovanpå varandra. Börjar man zooma i en bild på sin iPad är det mer eller mindre kört.

Jag använder återförsäljarnas olika sidor och http://www.media.volvocars.com istället.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1168940
Mediasidan som V9097 länkar till är avsevärt bättre om man letar efter fakta, den vanliga är det ju bara säljfloskler på.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]