Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
#1159327
snepo skrev:. Samma gäller Skruvat förresten. Fel delar,trots regnr.
skruvat ska vi inte ens nämna. Nära slå sönder radion varje gång jag hör deras reklam. Vissa saker t e x tändstift är de dyrare på än Volvo själva.
Jämför man med tex bildelaronline 24 så är skruvats priset dubbelt upp och kvaliten är inget hurra för :-(O) .

Bosch kamrem till min Jetta-90. 80 :- från tyskland ,tog skivor klossar, stift, termostat,luftfilter mm och kom ändå under priser mot enbart skivor och klossar från skruvat.
Användarvisningsbild
av Roy
#1159370
Ja det finns många synpunkter, som trådstartare var det egentligen själva varningen jag var ute efter att förmedla, dvs att man kan riskera få fel på en produkt, i detta fall ett luftfilter som gör att motorn suger in smuts, löv, flugor, getingar grus, sand som kan öka slitage på motor och skada luftmassemätaren.
Och visst kan man få felaktiga produkter från andra leverantörer. Även då gäller det att inse detta faktum och kontrollera delen.
Då det nu är fler år sedan första fallet med felaktigt mått på luftfiltret hos BILTEMA misstänker jag att det används många sådana filter av de som inte kontrollerar, bara pluppar dit filtret och stänger huven. Det bör därför ligga tusentals för små luftfilter till den här bilen, (Volvo S70 1998) i hyllorna hos Biltema. Det är därför jag vill varna. Förmodligen kommer det att finna felaktiga filter i många år framöver.
BILTEMA är bekvämt att handla hos då det är kort resväg i mitt fall. Och det är faktiskt sällan man får fel eller dåliga saker.
Att reklamera är aldrig något problem.

Roy
Användarvisningsbild
av SRT
#1159386
Lucif3r skrev:Det som irriterar mig med sådanahär trådar är att om samma sak hade hänt med ett filter i en blå kartong så hade denna tråden aldrig startats, utan vederbödande hade bara accepterat att måndagsex och felpartier förekommer.
Men nu var det ju biltema, och då jäklar ska man ut på internet och gnälla! Ja fyfan för biltema...............................
Och med det gnället så får man anta att hela hanteringen av ärendet löste sig automatiskt till det bättre oavsett Volvo eller Biltema delar. :D
Användarvisningsbild
av SRT
#1159388
Roy skrev:Ja det finns många synpunkter, som trådstartare var det egentligen själva varningen jag var ute efter att förmedla, dvs att man kan riskera få fel på en produkt, i detta fall ett luftfilter som gör att motorn suger in smuts, löv, flugor, getingar grus, sand som kan öka slitage på motor och skada luftmassemätaren.
Och visst kan man få felaktiga produkter från andra leverantörer. Även då gäller det att inse detta faktum och kontrollera delen.
Då det nu är fler år sedan första fallet med felaktigt mått på luftfiltret hos BILTEMA misstänker jag att det används många sådana filter av de som inte kontrollerar, bara pluppar dit filtret och stänger huven. Det bör därför ligga tusentals för små luftfilter till den här bilen, (Volvo S70 1998) i hyllorna hos Biltema. Det är därför jag vill varna. Förmodligen kommer det att finna felaktiga filter i många år framöver.
BILTEMA är bekvämt att handla hos då det är kort resväg i mitt fall. Och det är faktiskt sällan man får fel eller dåliga saker.
Att reklamera är aldrig något problem.

Roy
Har tyvärr handlat för många slitagedelar som inte hållt vad de varit ämnade för och numera slutat handla detta på Biltema när jag tröttnade på att skruva och upptäcka att dessa nya delar var sämre än de använda.Vill jag ha plastkapslar eller annat småroligt kör jag däremot till Biltema.Det är dom jättebra på.Sen ska man kanske inte ha för stora krav på t ex Biltema bromsdelar mm när de några hyllor bort säljer hamsterburar. :D
Användarvisningsbild
av SRT
#1159734
Och jag var på Biltemas idag när luftmassemätaren åter felmarkerade.Fick en med fel antal stift trots att de tog mitt regnummer.Skulle nog köpt den där hamsterburen istället som jag skrev om tidigare när det inte är vidare roligt att köra tio mil till annan ort med ryckig gång och sedan upptäcka väl framme att man fått fel vara även om man borde ha lärt sig vid detta laget. :D
Användarvisningsbild
av SRT
#1159993
Var och lämnade även den bytta luftmassemätaren på Biltema när bilen inte gick bra alls med detta heller.Fict tag i ett annat via annan grossist och nu går bilen som den ska.Tummen upp för den trevlige personalen vid byte / återköp.Dagens bilelektronik är klart känsligt för störningar det är då säkert.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]