Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1162494
Mini_ice skrev:Hoppas att priset fortsätter att hålla sig i den regionen då känns det helt klart värt att ha funktionen ifall olyckan skulle vara framme, eller om man bara är bekväm och startar värmaren via telefonen..
Enligt Volvo fortsätter nödtjänsterna via SOS-knappen och automatiskt larm vid kollision att fungera även utan abonnemang. Däremot fungerar inte längre några andra tjänster. Se här under rubriken "Avstängt Volvo on Call-abonnemang":

http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 5168896f0f

För gamla bilar, exempelvis min V70 T5 -02 som är en av ytterst få bilar i den generationen som har VoC, erbjuds inte längre något abonnemang utan systemet är ett rent nödfallssystem.
#1207273
För dryga 300kr per år så blir man ju sugen på att bli av med den gula varningen att volvo on call är inaktiverat. Tyckte det var på tok för dyrt tidigare.. Dock räcker det inte med att förlänga abonnemanget utan man måste in till verkstad också. Någon som vet vad de gör och vad det kostar för att få fart på detta igen?
#1207300
Jeg skjønner ikke at du må inn til Volvo for å aktivisere:

Mitt VOC-ab var utløpt i fjor da prisene ble senket. Sendte en epost til min lokale forhandler, og i retur fikk jeg prosedyrer og nøkkel for autensiering (lang streng med tall) og ny pin-kode.

Fulgte prosedyren og vips så var VOC aktiv igjen. Det var ikke nødvendig å besøke Volvo. Betalte 375 til Volvo uten noen tilleggskostnader.
#1207420
Ja det går säkert att ordna detta utan att faktiskt åka in till verkstan med bilen. Noteras bör också att det bara behövs aktivering via ÅF om abonnemanget gått ut innan det förlängs. Förlänger man i tid skall det fortsätta fungera utan ytterligare åtgärder.
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]