Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Christian1984
#1154787
Hejsan Christian heter jag och är ny på detta forumet jag har en fråga jag är på g att köpa min första Volvo vi har idag en Volvo V70 i familjen som jag övningskör med och den är riktigt go att köra men jag vet inte vilken modell jag ska köpa antigen V60,S80, så min fråga är vilken hade ni föredragit ?

Mvh
Christian
av Exyzäta
#1154793
Det beror väl på storleken av plånboken i första hand skulle jag säga. Sedan hur mycket du kör. Bensin eller diesel. Hur stort behov du har av en kombi. Jag har en S60 av äldre modell -03 som jag trivs bra med. Bensinare med AWD så jag kan dra en båtvagn. Behovet styr anser jag och givetvis vad du gillar bäst.
av Christian1984
#1154799
Ska eventuellt kolla på en S80 nästa helg kan också tillägga att jag har en nästan ny mopedbil som jag hade tänkt att byta in.
Användarvisningsbild
av Sally
#1155264
Hej Christian !
Jag kör i dagsläget en s60 2.4 140hk. Jag kör den dagligen den till jobbet fram o tillbaka 64 km per dag och jag är nöjd med den bl.a. förbrukning. Min farbror har en s80 och den är bättre jag kan sega. Lite större och bättre comfort ;)
v70 är bara kombi så det är din smak som är avgörande i detta fall. Jag har haft olika bilar som mercedes och bmw främst och kan sega att volvo va den bästa bilen som haft hittills. Så lycka till !!!
av Christian1984
#1155273
Jag får titta vidare så kanske jag hittar nåt som faller mig i smaken men en volvo ska jag har har tittat lite på V60 tycker den är sjukt sportigt men dock lite dyr.
Användarvisningsbild
av Skruffel
#1155414
När jag hade nytaget körkort (en gång för länge, länge sedan... :lol:) så var jag helt såld på S60 T5 Sport - med det extra kjolpaketet och den lilla vingen som jag tyckte höjde hela "sportiga" intrycket på bilen! Sen köpte jag en EVO IX istället, men det är ju en helt annan historia. 8)
Användarvisningsbild
av joel80
#1155818
Om det är en förstabil kanske du inte har behov av så stor bil.. Kolla lite på nya V40 kanske?
Fast det kanske är lite dyra bilar.. De begagnade är ju inte så många år så svårt att komma ner i pris där.. Vad har du för budget?
Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa g[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-De[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdate[…]

Det är inte reglervententilen på AC s[…]