Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
#1153921
Ordningen återställd. Volvo stora modell SKA ha förstaplatsen i Sverige, så är det bara. Detta med Golf var förhoppningsvis bara ett mellanspel.

XC60 säljer också enormt bra!
av BennyL
#1153928
Ser onekligen bra ut på listan! Nya XC60 kommer att bli bra även den och sedan tror jag att nya V60 kommer att bli en tjänstebilsfavorit för många, framför allt de som vill kunna få liiiite mer motor för pengarna än man kan i V90 om man kör tjänstepulka! 8)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#1154058
Ja Volvo misslyckades en del vid introduktionen & fick mindre beställningar än väntat & fick en seg start, men nu har dom återhämtat sig & lär nog ligga på förstaplatsen ett bra tag. :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lövet
#1154158
...men den skulle ju inte sälja någonting eftersom bakluckan inte var spikrak länge? :roll:
Användarvisningsbild
av Variosboy
#1154165
Nä och när 850 kom skulle den inte heller sälja något eftersom den drev på fel hjul. Måste vara en tuff uppgift att vara dommedagsprofet. Sällan dom får rätt! :wink:
av andersuw
#1154169
Lövet skrev:...men den skulle ju inte sälja någonting eftersom bakluckan inte var spikrak länge? :roll:
Bakluckan bidrog säkert till det tapp i försäljningsstatistiken som övergången från V70 till V90 innebar. Normalt skulle man ha väntat att V90 gått som tåget redan från scratch. Istället var det uppenbarligen många som passade på att köpa V70 innan det var för sent att få en kombi med fullgod lastkapacitet. När jag köpte min V70 -15 visste jag ännu inte säkert hur V90 skulle se ut men signalerna fanns ju där och med facit i hand valde jag rätt.

OBS också att försäljningsstatistiken behandlar S90 och V90 som en bil medan S80 och V70 behandlades som två olika. Nu sålde S80 väldigt dåligt mot slutet men det betyder ju inte nödvändigtvis att samma öde drabbar S90 även om jag är rätt säker på att det säljs mer V90 än S90 i Sverige.
av andersuw
#1154180
Variosboy skrev:Nä och när 850 kom skulle den inte heller sälja något eftersom den drev på fel hjul. Måste vara en tuff uppgift att vara dommedagsprofet. Sällan dom får rätt! :wink:
När 850 kom mottogs den så vitt jag minns enbart positivt av de svenska motorjournalisterna vad drivlinan beträffar. Bilen fick mycket beröm just för sin körglädje och väghållning. Att den skulle sälja dåligt därför att den var framhjulsdriven (precis som huvudkonkurrenten Saab alltid varit) kan jag inte erinra mig att jag läst någonstans.

V90 har fått mycket beröm den också men just den snedskurna bakluckan har mötts med blandade känslor hos såväl motorjournalisterna som allmänheten (att döma av de opinionsundersökningar som gjorts).
Användarvisningsbild
av Variosboy
#1154187
Jag pratar inte om journalisters åsikter, jag pratar om vanliga människor. Och där var det många som hade negativa åsikter om framhjulsdriften på 850.
av andersuw
#1154188
Jaså. Vad har du för belägg för det?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen