- lör 25 feb 2017, 12:43
#1152622
De två bilar som jag haft mest problem med är ironiskt nog båda japanska. En Toyota Avensis 2.2d och min förra Subaru Outback 2.0d. Toyotan gick egentligen inte sönder så mkt men kvalitetskänslan var inte bättre än en Corolla från 80-talet och den drog minst 2dl mer per mil än den borde i förhållande till sin prestanda (beror på speciell katalysator och slirande automatlåda). Outbacken vibrerade i kopplingen (de håller inte längre än 10k mil), xenonljusen brände sönder sig själva, ACn fungerade förvisso men kunde aldrig hålla vettig temperatur utan ständigt pillande.
Åker: Tesla M3 AWD LR och BMW 335CiA M-Sport cabriolet
Tidigare: Audi E-tron S-line, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line, Passat 2.0TDI 4M R-line, BMW E61 530xD, Subaru Outback 2,0d, V60 D3 Summum, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport, V60 D5 AWD, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i
Tidigare: Audi E-tron S-line, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line, Passat 2.0TDI 4M R-line, BMW E61 530xD, Subaru Outback 2,0d, V60 D3 Summum, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport, V60 D5 AWD, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i