Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1152402
Hej allihopa !
Jag köpte en gång en Nissan Micra 03:a det var den sämsta bilaffär jag någonsin gjort.
Hämtade bilen på lunchen från bilfirman och betalade 54000kr 4500mil man vxl.
Jag parkerade bilen på jobbet och sen när jag skulle åka hem från jobbet så startade inte fanstyget :evil:
Då fick jag bogsera bilen till bilfirman och väl där så konstaterade vi att tändningslåset hade gett upp så byte av tändningslås.
Fick en begnadförsäkring på köpet av bilen där man fick betala 500kr i självrisk varje gång någonting gick sönder.
Bilen fixad so good so far :shock: Sen några dar senare så dog fanskapet på motorvägen i 110 blås och det kändes lite udda ??:-/
Körde till sidan av motorvägen och vred på startnyckeln igen och bilen hoppade igång så vi kom hem utan bärgning.
Rinde till bilfirman och sa att jag har problem att bilen stannar mitt under körning.Dom sa kör till verkstaden så får dom titta på
bilen.Självrisk igen 500kr.Verkstaden sa att det visar fel på kamaxelgivaren så dom böt den men det hjälpte inte :cry:
Ringer själv till Nissan verkstad och dom säger i telefon att det är ett jätte vanligt problem med micra från 03.Sträckt kamkedja pris byte 18000kr :evil:
Sålde sedan bilen 3 månader senare 28000kr med sträkt kamkjedja :cry:
Den sämsta j..la bilen jag har haft :evil:
Bilhandlaren ville inte ta tillbaka bilen och ARN hoppade jag över för dom skulle skita i vad dom sa iallafall. :x
Pallade inte rättegång med advokater och sånt. ??:-/
#1152437
Icebear skrev: Fick en begnadförsäkring på köpet av bilen där man fick betala 500kr i självrisk varje gång någonting gick sönder.

Bilhandlaren ville inte ta tillbaka bilen och ARN hoppade jag över för dom skulle skita i vad dom sa iallafall. :x
Pallade inte rättegång med advokater och sånt. ??:-/
Du blev lurad.. Det är ingen självrisk på reklamation. En begagnatförsäkring kan inte avtalas med sämre villkor än den lagstadgade reklamationsrätten. Alla fel som uppstår de 6 första månaderna efter köp anses ursprungliga om inte bilfirman kan bevisa motsatsen. Det ska fixas utan kostnad.

Du borde dels inte gått med på att betala 500kr.. Framför allt inte 18k för kamkedja och du borde anmält till ARN så att dom om dom inte lydde i allafall blev svartlistade. :/ Förbannade skojare till bilhandlare borde hängas ut.. Bild
#1152478
joel80 skrev:
Icebear skrev: Fick en begnadförsäkring på köpet av bilen där man fick betala 500kr i självrisk varje gång någonting gick sönder.

Bilhandlaren ville inte ta tillbaka bilen och ARN hoppade jag över för dom skulle skita i vad dom sa iallafall. :x
Pallade inte rättegång med advokater och sånt. ??:-/
Du blev lurad.. Det är ingen självrisk på reklamation. En begagnatförsäkring kan inte avtalas med sämre villkor än den lagstadgade reklamationsrätten. Alla fel som uppstår de 6 första månaderna efter köp anses ursprungliga om inte bilfirman kan bevisa motsatsen. Det ska fixas utan kostnad.

Du borde dels inte gått med på att betala 500kr.. Framför allt inte 18k för kamkedja och du borde anmält till ARN så att dom om dom inte lydde i allafall blev svartlistade. :/ Förbannade skojare till bilhandlare borde hängas ut.. Bild
Tyvärr så skiter dom i om dom blir svartlistade. Gör konkurs startar om,eller skriver över firman på en släkting
#1152491
snepo skrev:
joel80 skrev:
Icebear skrev: Fick en begnadförsäkring på köpet av bilen där man fick betala 500kr i självrisk varje gång någonting gick sönder.

Bilhandlaren ville inte ta tillbaka bilen och ARN hoppade jag över för dom skulle skita i vad dom sa iallafall. :x
Pallade inte rättegång med advokater och sånt. ??:-/
Du blev lurad.. Det är ingen självrisk på reklamation. En begagnatförsäkring kan inte avtalas med sämre villkor än den lagstadgade reklamationsrätten. Alla fel som uppstår de 6 första månaderna efter köp anses ursprungliga om inte bilfirman kan bevisa motsatsen. Det ska fixas utan kostnad.

Du borde dels inte gått med på att betala 500kr.. Framför allt inte 18k för kamkedja och du borde anmält till ARN så att dom om dom inte lydde i allafall blev svartlistade. :/ Förbannade skojare till bilhandlare borde hängas ut.. Bild
Tyvärr så skiter dom i om dom blir svartlistade. Gör konkurs startar om,eller skriver över firman på en släkting
Därför man inte ska köpa bilar av skumma firmor som antingen inte har ett gott rykte eller är MRF-anslutna.
Hur bra deal man än tror sig få..

Men man önskar ju att det fanns bättre sätt att få upprättelse mot sånna skojare.
#1152498
joel80 skrev:
Icebear skrev: Fick en begnadförsäkring på köpet av bilen där man fick betala 500kr i självrisk varje gång någonting gick sönder.

Bilhandlaren ville inte ta tillbaka bilen och ARN hoppade jag över för dom skulle skita i vad dom sa iallafall. :x
Pallade inte rättegång med advokater och sånt. ??:-/
Du blev lurad.. Det är ingen självrisk på reklamation. En begagnatförsäkring kan inte avtalas med sämre villkor än den lagstadgade reklamationsrätten. Alla fel som uppstår de 6 första månaderna efter köp anses ursprungliga om inte bilfirman kan bevisa motsatsen. Det ska fixas utan kostnad.

Du borde dels inte gått med på att betala 500kr.. Framför allt inte 18k för kamkedja och du borde anmält till ARN så att dom om dom inte lydde i allafall blev svartlistade. :/ Förbannade skojare till bilhandlare borde hängas ut.. Bild
Jag fick mitt batteri betalt,skickade kvittot till bilfirman där jag köpte bilen. Köpte bilen på annan ort. Men det var inga som helst problem,sa bara skicka kvittot

Hade inte kört en sekund.. Ner med trå[…]

Svajig tomgång

99% spjällhuset. Som tur har du ett spjä[…]

V70 T6 304hk tråden

Kul ända tills man såg insidan. Finns 1[…]

Monterat den hälft av hjulbultarna som h[…]