Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av intruder1400
#1150825
Håller med ang 20 papp !
Tycker det känns helt okej för en bil !
Har kompisar som bölat pga dom köpt för dyr första bil (Dike,kört på något etc)
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1150916
Håller med andersuw - en s60 eller s80 skulle jag satsat på.2.4an på 170hk. Stabila, säkra bilar med ESP som standard, hög säkerhetsnivå i prisklassen, dessutom snygga, särskilt om ni hittar roliga fälgar, rymliga för grabbens kompisar och bra att lära sig köra bil med.
av Lövet
#1150919
Egentligen är det ju fantastiskt så mycket bra bil man kan få för pengarna numera. Min brorsa köpte precis en V70 T5 -03 med ALLT som fanns (b-värm, navi, stora stereon, elstolar osv) och 24.000 mil på mätaren för 22.000kr. Visst, den drar en massa soppa och ett hjullager behövde bytas, men så stark, bekväm och säker bil för de pengarna är rätt läckert.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1150986
85x70 är ju också fruktansvärt prisvärda bilar. Min T5a köpte jag ju för 10k för snart 5 år sedan, med lagom mycket fel för en nybörjade(styrled, smörja upp rattstångsknuten, service..). Och dom pengar jag lagt ut på reparationer under dessa snart 5år är väl knappt en årsförbrukning av kondisar för en 18åring :lol:
Går att köra snålt(~0.68 kan jag köra min T5a på på landsväg) om man vill det, fast vilken 18åring vill det :lol:

Jag har Auto hold aktiverat på min och 9 av […]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]