Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1150067
snowman skrev:
JEriksson skrev:Styrning för att få folk att besiktiga när de har det som lugnast?
Låter ganska troligt, men det blir konstigt när de säger pris från X men priset X kan inte hittas de nästa 4 veckorna, däremot finns det fullt med platser för 100 kr mer.
Jovisst är det så. Men på "min" station, en "riktig" Bilprovning (ligger i Halmstad men är en filial till den i Falkenberg ?:-/ ) Där var det "röda tider" från "dag 1" vid middagstid (alltså 365:-) men jag kunde inte då. Där kan man bara besiktiga personbil (ej släp eller motorcykel)
snowman skrev:Men jag förstår, det är nu privat och då får man räkna med variationer och konstigheter(som säkert har goda anledningar) i priser.
Vi hade en station i Halmstad (för hela kommunen, runt 100000 pers.) med minst en månads väntetid, nu har vi 5 st (1 Bilprovning, 1 st Besiktiga 2 st Carspect och (tror jag) 1 st Opus) och du kan (nästan) välja tid samma dag. Så dom har nog hård konkurrens mellan varandra. Konkurrens är nyttigt... :lol:
av Lövet
#1150087
andreas202 skrev:Jag förstår inte riktigt varför det ska vara dyrare, när man bara ramla in för att besiktiga bilen, skulle dom inte vara glada över att få något att göra och ha ett lägre pris då?
Har bland annat med planering att göra. Om man har förbokade tider kan man styra personaltäthet osv. Det är helt enkelt dyrare att ha folk stående i reserv.

Mer info. Jag hittade en youtubefilm som handlar […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]

Har felkod HCM-B104154, lägesgivarna må[…]

Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]