Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Jakobsendk
#1147945
Håller på att sälja min xc60 på blocket och har blivit kontaktat av ett företag som kallar sig Linus Fordoncenter som garanterar salg av bilen inom 2 veckor till ett pris jag istort set bestämmer. Jag är svårt skeptisk till företaget eftersom det finns begränsat med information på deras hemsida såväl som nettet generalt. Hur stor tror ni risken är jag hittar min bil i Polen utan att få mina pengar? Någon som har erfarenhet med företaget? /Carsten
av Lövet
#1147973
Stor varning!!!

Okända handlare som lovar att sälja bilen mot att man får en liten handpenning först och sedan resten när "deras kund betalat" osv är uteslutande bedragare. De vill att du skriver över bilen och sedan ser du inte röken av bil eller pengar. Seriösa bilhandlare och förmedlare arbetar inte på det sättet.
Användarvisningsbild
av Derank
#1148733
Det räcker med att någon lovar dig att sälja bilen på 2v till ett pris du själv sätter, då behöver man inte gå vidare, det förstår alla att det är bullshit utan att ens forska vidare.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]