Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1145413
Någonting skrev:Herregud vilken tur du hade!

Måste ge dig en eloge för att du har surrat lasten så bra som du gjorde, den verkar inte ha rört sig en millimeter.
Pirran o några mindre brädor hamnade i diket på andra sidan av vägen. Men det är viktigt att surra, det syns ju på bilderna. :-)-)
#1145417
Schmoyoho skrev:
Perra83 skrev: En anledning att köra onykter skulle vara vid en extrem nödsituation ALDRIG annars.
Fy tusan vilken olycka det kunde ha blivit. Droger, alkohol och annat som tar fokus från bilkörning skulle ge fängelse.
Ja, frågan är väl hur extrem nödsituationen ska vara i sådana fall, eller om det är situationen som känns mer nödig i ett drucket tillstånd. Andra gränser när man är berusad.
Säg att grillen exploderar och sambon bränner halva överkroppen. Tar max fem minuter från oss till akuten. Jag hade kört med ett par öl i kroppen. El parkera henne i duschen och invänta ambulans. Jag vet inte. En olycka är svår att förutspå. Finns iofs grannar som kanske kan köra.
#1145418
HenrikL skrev:Till trådstartaren: Försök följa upp vad som händer med rattfyllot. Mina fördomar säger att samhället daltar med sådant här avskum och att det blir inte mycket till påföljd.
Jo, han kommer följas upp. Gotland är ju inte så stort. Sedan är det inte bara jag som är förbannad på honom,
#1145446
lennarte skrev:Ett problem med sådana förare som kör omkring såpass påverkade är att dom ofta har andra saker på sitt samvete (inget körkort, straffbelastad i övrigt) och då får dom ofta straffrabatt för dom "lindrigare" brotten. Vilket tyvärr rattfylleri fortfarande räknas som, fast han borde åtalas för mordförsök. Minst.. :evil:
Du hade riktig tur denna gång... :lol:
Han är misstänkt för Grovt rattfylleri o vårdslöshet, har inte sagt till polisen att jag sökte sjukhus än. Har kommer iaf få ett straff i tingsrätten, sen är det folk som är på mig om hans identitet, men jag vet inte den. O den blir ju offentlig sen.
#1145468
Perra83 skrev:
Schmoyoho skrev:
Perra83 skrev: En anledning att köra onykter skulle vara vid en extrem nödsituation ALDRIG annars.
Fy tusan vilken olycka det kunde ha blivit. Droger, alkohol och annat som tar fokus från bilkörning skulle ge fängelse.
Ja, frågan är väl hur extrem nödsituationen ska vara i sådana fall, eller om det är situationen som känns mer nödig i ett drucket tillstånd. Andra gränser när man är berusad.
Säg att grillen exploderar och sambon bränner halva överkroppen. Tar max fem minuter från oss till akuten. Jag hade kört med ett par öl i kroppen. El parkera henne i duschen och invänta ambulans. Jag vet inte. En olycka är svår att förutspå. Finns iofs grannar som kanske kan köra.
Det var kanske något sånt den här föraren råkat ut för och så gick det som det gick. Det vet vi ju inte. Där alkoholen går in går omdömet ut. Chansen att det var en vanedrikare är ju dock större. Tur att det gick så bra som det gjorde i alla fall.
#1145909
Gotlandsbästa skrev: Där alkoholen går in går omdömet ut. Chansen att det var en vanedrikare är ju dock större
Att det är en vanedrickare är nog ganska klart. Dom kan ju faktiskt fungera ganska normalt med denna alkoholhalt även om omdömet och reaktionsförmågan lämnar mycket i övrigt att önska. En "vanlig Svensson" hade inte hittat bilen med 2,5 promille. "Dom" plockade in ett fruntimmer i södra Halland för något år sedan som hade 4,2. Då hade någon som visste vem hon var ringt polisen om att hon var ute och körde. Hon var väldigt oförstående när dom stoppade henne. Ingen "vanlig" människa tål denna mängd.
#1146028
lennarte skrev:
Gotlandsbästa skrev: Där alkoholen går in går omdömet ut. Chansen att det var en vanedrikare är ju dock större
Att det är en vanedrickare är nog ganska klart. Dom kan ju faktiskt fungera ganska normalt med denna alkoholhalt även om omdömet och reaktionsförmågan lämnar mycket i övrigt att önska. En "vanlig Svensson" hade inte hittat bilen med 2,5 promille. "Dom" plockade in ett fruntimmer i södra Halland för något år sedan som hade 4,2. Då hade någon som visste vem hon var ringt polisen om att hon var ute och körde. Hon var väldigt oförstående när dom stoppade henne. Ingen "vanlig" människa tål denna mängd.
Det är väl bara finnar och ryssar som tål de mängderna alkohol. :D
#1146271
llesrof skrev:
lennarte skrev:
Gotlandsbästa skrev: Där alkoholen går in går omdömet ut. Chansen att det var en vanedrikare är ju dock större
Att det är en vanedrickare är nog ganska klart. Dom kan ju faktiskt fungera ganska normalt med denna alkoholhalt även om omdömet och reaktionsförmågan lämnar mycket i övrigt att önska. En "vanlig Svensson" hade inte hittat bilen med 2,5 promille. "Dom" plockade in ett fruntimmer i södra Halland för något år sedan som hade 4,2. Då hade någon som visste vem hon var ringt polisen om att hon var ute och körde. Hon var väldigt oförstående när dom stoppade henne. Ingen "vanlig" människa tål denna mängd.
Det är väl bara finnar och ryssar som tål de mängderna alkohol. :D
Jo, tråkigt men sant. Hur som, jag har jagat polisen hela veckan, vet inte om han glömt telefonen någonstans, han svarar aldrig. Men efter lite tips från bl.a. Bärgare, o ihärdigt detektivarbete så är han nu identifierad, född 1990, lite sorgligt att en sådan ung råkar ut för alkoholens krafter, men han kommer få sona sitt brott.
#1146540
grillchips skrev:Usch... Hur känns det såhär några dagar efter? Inga fysiska problem som uppstått?
Kroppen känns bra, men man tänker ju på olyckan hela tiden, det var sjukt nära att jag hade fått åka likbil. Sen har hela vecka blivit uppåner med allt jagande efter försäkring, polis o hyrbil. Ska bli skönt när han får sin dom.
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]