Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1198141
Ja, det där med strafflängder i vårt "fina" rättssystem går ju att diskutera i en evighet.
Vi får vara glada för att personen sattes dit och ändå fick ett straff antar jag. Och, framförallt: att Gotlandsbästa klarade sig.
#1200728
Tur att du inte skadades. Möter sällan rattfyllon desto mer sms/surf mm bakom ratten. Dom är väldig farliga också. Livrädd när jag har en bakom mig, kan medvetet ta en annan väg eller svänga av för att slippa ha dom nära. Skrattade gott härom veckan när jag låg bakom en ny mercedes där ägaren garanterat surfade. Han blev nog rätt paff när han rammade en refug så bilen flög upp en bit i luften. Blev nog dyra skador(låg i ca 70km/h). Han körde vidare framför mig men körde efter refug smällen kladerfritt. Hoppas han insåg hur nära det kunnat sluta i något mkt värre.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
#1201569
V60D5AWDPolestar skrev:Har inte läst hela tråden, två månader låter lite för grov rattfylla och orsakat olycka.
Vilken promillehalt hade föraren? Hur många månader om han orsakat dödsolycka?
Han hade 2,5 promille, o det var en ”dagen efter”
#1201570
tuuurbo skrev:Fan vilken läskig grej.
Fyllon i trafiken, fyfan.

Om du kört 5km/h saktare så hade han träffat din bil, det vill man inte veta sen hur det kunnat gå.

Fyfan
Det var precis att han missade bilen. Han träffade vänster positionsljus på släpet o tog hela långsidan, däcket låg runt 100 meter från mitt ekipage. Skärmen runt däcket hittades aldrig.
#1201581
Gotlandsbästa skrev:Han hade 2,5 promille, o det var en ”dagen efter”
2.5 promme "dagen efter", ja då jäklar lär han ha supit på duktigt kvällen innan :shock:
Själv dricker jag typ aldrig, så inte ens lagt gränsen på minnet :P
Det är väl uh, 0.2 som är gränsen för att köra bil har jag för mig? :roll:

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]