Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Skruffel
#1149559
Vart skiftar du däcken? Bilia i Segeltorp? Dem är för övrigt helt omöjliga att boka tid på, oavsett vad det gäller. Fick ett stenskott för något år sedan, och ringde då Bilia (because it's Volvo...) och fick svar att det var 2,5 månaders väntetid. På vindrutebyte. Och då ringde jag i MAJ! :shock:

Jag satt för övrigt på min altan, i solen, endast iklädd chinos och en tunnare långärmad tröja och drack kaffe i morse. Det är SÅ varmt ute nu! :lol:
av Lövet
#1149568
Inte för att vara sån, men varför byta ruta på Volvo? De lämnar iväg bilarna ändå (oftast).
Kan rekommendera Carglass, använt dem 3-4 ggr och allt från bokning, försäkringshantering till inlämning har fungerat strålande. Brukar vara max 1 vecka väntetid på den jag använder (Hammarby).
av andersuw
#1149610
mikethebik skrev:Suck, ingen ide att fortsätta den här diskussionen, åtminstone inte med dig.
Nej när de sakliga argumenten tryter är det förstås bäst att ge sig.
av andersuw
#1149611
Lövet skrev:Inte för att vara sån, men varför byta ruta på Volvo? De lämnar iväg bilarna ändå (oftast).
Kan rekommendera Carglass, använt dem 3-4 ggr och allt från bokning, försäkringshantering till inlämning har fungerat strålande. Brukar vara max 1 vecka väntetid på den jag använder (Hammarby).
Beror nog lite på till vilken Volvo ÅF man vänder sig. Fick ett stenskott mitt på rutan på min V70 -15 på E4an mellan Stockholm i Uppsala när jag körde hem förra söndagen. Satte på ett stenskottsplåster, ringde till Upplands Motor i Uppsala på måndagen och fick rutan lagad på tisdagen. Fick även rutan bytt på min gamla V70 -02 där i våras. Inga problem med någonting då heller och de gör definitivt den här typen av jobb själva även om det förstås inte är vem som helst på verkstaden som pysslar med det hela.
av Schmoyoho
#1149653
Har också bytt min ruta hos Volvo-ÅF och jag minns när jag bokade tid att det var en eller två mekars som var glasmästare... eller åtminstone rutbytarmästare. Kanske inte är något som alla volvo-verkstäder utför men vissa åtminstone.
av Lövet
#1150679
-7 och snö på fredag är prognosen nu för Stockholm så...nej.
Användarvisningsbild
av Skruffel
#1150684
Lövet skrev:-7 och snö på fredag är prognosen nu för Stockholm så...nej.
Var tvungen att gå in på SMHI och kolla när jag läste detta, för det lät helt befängt. Ska tydligen komma 18,7 mm snö på fredag enligt SMHI. Höll på att sätta teet i vrångstrupen! :shock:
av Lövet
#1150685
Har man möjlighet att låta bilen stå, och enbart använder den mitt på dagen, kanske det går ändå. Det är ju 7 grader varmt just nu exempelvis. Känns inte jättekul att använda dubbdäck då. Men det hjälps inte, kan inte byta däck var 4e dag...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 23

Har kört 200 000 mil med sin Tesla Rekordbil[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-)

Såg på protokollet att du också […]

Brainys V60

Tack :-D