Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av AWDvolvo
#1172422
Fått hem däcken idag och det vart Michelin P4S!
Synd att Postnord inte vet hur man levererar grejer!? Fick sms att mina däck är påväg, man kan även följa dem och se händelser!
Fick ETT däck levererat hem!? Fick hämta TVÅ från deras terminal!?? Och det FJÄRDE DÄCKET är på vift och kommer även få åka och hämta den nu på måndag!? Vet att Delticom/däckonline plockar däcken från olika däckförsäljare och sen skickas dem ut, men att få en beställning i 3 delar är inte OK och att Postnord inte kan köra hem däcken är riktigt dåligt, dem skyller på att jag inte var hemma vilket jag är när jag jobbar natt.... :-(O)

Men men....ska köra slut på gamla däcken och sen blir det nog skifte av däck nästa månad! Kommer väl en uppdatering när man fått köra in däcken och sen provat vad dem går för :lol:
Användarvisningsbild
av Perra83
#1172429
När jag har köpt från Däckonline har däcken varit buntade två och två.
Men att åka runt och jaga däck gör jag INTE. Jobbar om det krisar någon timme övertid så har jag tjänat ihop till mellanskillnaden mot en däcksfirma i stan.

Har blivit erbjuden att testa däckhandlarens privata bil för att känna på däck innan köp. Nu vet ja oftast va ja ska ha och handlaren har bara att beställa hem eller montera direkt när däcken finns på hyllan.

Jag är fortfarande väldigt nöjd med Potenza S001 235 40 19. Monterade däcken som satt fram förra året bak. 4-5mm mönster. Räknar med att byta alla fyra däcken under nästa år.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1172528
Synd man inte tjänar så mycket att skillnaden mellan nätet och firman tvärs över gatan från jobbet bara är någon timmes extra övertid.. :P

Men nä, jaga paket slipper man helst. Har fått alla fyra på en pall som jag hämtat på väg hem från jobbet de gånger jag nätshoppat däck.
Användarvisningsbild
av joel80
#1172535
När jag har nätshoppat däck har jag valt att dom ska komma till en däckfirma i min närhet, dit jag sen åker med bilen och får däcken påkrängda på fälgarna. Då har jag inte behövt krångla med leveranser...
Användarvisningsbild
av Perra83
#1172539
joel80 skrev:När jag har nätshoppat däck har jag valt att dom ska komma till en däckfirma i min närhet, dit jag sen åker med bilen och får däcken påkrängda på fälgarna. Då har jag inte behövt krångla med leveranser...
Så kan en firma här i stan oxå göra. Monteringspriset ändå nästan 200kr/hjul. Sen vet ja inte hur deras monteringsmaskin är. FirstStop här i stan har riktigt bra maskiner och ja behöver inte vara orolig att någon fälg får ett märke.
av Lövet
#1172567
När jag beställt hjul har jag fått alla hjul på samma pall.

Observera dock att det inte är strikt postens fel. Om hjulen packas i olika försändelser så är det olika paket i deras ögon och då behöver de inte alls komma samtidigt. Att en av försändelserna hamnade på terminal kan ha med vikten att göra.
av Schmoyoho
#1172574
Har beställt däck två gånger varav en gång från däckonline. Båda gångerna är jag rätt säker på att de kom utan någon pall, men ev. buntade 2+2. Står det inte lagerstatus på däckonline också, så kan man undvika beställa om det bara finns t.ex 3 st kvar?
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23

Nu är det dags att ta tag i styrenheten. Hitt[…]

HUD (Head Up Display) skulle jag verkligen priorit[…]

Jag har en V60 2018 som inte varnar för att[…]

Brainys V60

Oj! Såg inte bra ut vid batteripolen! :-/