Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av AWDvolvo
#1166605
XC90_Executive skrev:Har haft det Bridgestone-däcket på en V40 T5 P* i 235/35 19". Imponerad över egenskaperna. Däremot rätt bullrigt.
Man får nog helt enkelt räkna med buller på den dimensionen, hade under vintern 225/50 17'' på min S80 och under sommaren 245/35 19'', skillnaden var som dag och natt!

Synd att man inte kan få provköra däck :lol: ??:-/ :roll: , har dragit än o annan kurva då bilen är totalt överstyrd av någong anledning och Conti däcken fram styr bilen fin fint!
Nu ska jag fortsätta jobba och plocka in dem sista påskäggen så man har råd med lite gummi! ;-//
av AWDvolvo
#1169371
Jag letar fortfarande däck! Frågan just nu är om jag endast ska köpa nya bakdäck och samma Conti 5or? Kostnad med skifte+montering+balansering= 5 500kr. (Framdäcken har nästan 5mm kvar)
Eller ska man slå till på stort och köpa en uppsättning med Michelin Pilot sport 4 som jag fastnat för!? Kostnad 9 600kr + montering/balansering/skifte 2200kr=11 800kr!?

Förvirrad!???!?!?
Listan ser ut på följande:

1. Michelin Pilot Sport 4 S - 9 594kr
2. Michelin Pilot Super Sport - 8 992kr
3. Continental ContiSportContact 5P - 8 230kr
4. Bridgestone Potenza S001 - 7 368kr
5. Kumho Ecsta Le Sport KU39 - 5 326kr

+ Montering kostar totalt 2200kr!

(H) (S)
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1169383
Jag hade köpt bridgestone eller ps4. Supersport är jättebra men har ett stomljud som är lite tråkigt.
De kumho jag köpt har knappt varit runda, och LJUDET. inget jag rekommenderar.
av AWDvolvo
#1169401
TommyP86 skrev:Jag hade köpt bridgestone eller ps4. Supersport är jättebra men har ett stomljud som är lite tråkigt.
De kumho jag köpt har knappt varit runda, och LJUDET. inget jag rekommenderar.
Ska ta och fundera lite till..tyvärr kostar det att ''ligga på topp'' :|
Det lutar åt P4S efter all efterforskning och betyg den fått
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1169446
AWDvolvo skrev:
TommyP86 skrev:Jag hade köpt bridgestone eller ps4. Supersport är jättebra men har ett stomljud som är lite tråkigt.
De kumho jag köpt har knappt varit runda, och LJUDET. inget jag rekommenderar.
Ska ta och fundera lite till..tyvärr kostar det att ''ligga på topp'' :|
Det lutar åt P4S efter all efterforskning och betyg den fått
Jag tänkte precis skriva att supersport/PS4s är lite overkill på en Volvo, men så såg jag att det gällde en C63'a... Jag kör själv med supersport på lekbilen och är sjukt nöjd med dem.

.
Användarvisningsbild
av Derank
#1169513
Ett däck rätt förvarat räknas som nytt i minst 10 år. Så det där med att man vill ha färska däck är ju lite så....

Jag hade nya goodyear xcelence som legat i 12år i källaren som monterades på bil förra sommaren.
av Exyzäta
#1169523
Derank skrev:Ett däck rätt förvarat räknas som nytt i minst 10 år. Så det där med att man vill ha färska däck är ju lite så....

Jag hade nya goodyear xcelence som legat i 12år i källaren som monterades på bil förra sommaren.
Jag fick på nya Conti på min S60 för ett par veckor sedan. Köpte dom på blocket av en tjej som hade köpt fel dimension.
Gav 2000:- för alla fyra! Dessutom var de superfärska från 0317.Bild
av AWDvolvo
#1169529
Derank då är frågan, vill du betala samma pris för ett däck som är 10 år gammalt eller ett som är 4-5 veckor gammalt? Är nog inget fel på ett gammalt däck om det förvarats rätt, men hellre ett nytt däck! :D :wink:

Exyzäta, Jag har letat på blocket efter dimensionen 255/30 19'', finns men sitter på fälg och tror inte säljarna monterar bort däcken från fälgarna.. Däremot finns dimensionen till framaxeln 235/35 19'', men jag vill helst inte blanda med olika däck fram och bak. Inget fel eller problem med det, men jag själv tycker inte det är snyggt!

Ska även snacka med lokala ''Michelin gubben'' och be om prisuppgifter från dem! Tror nog dem är lite dyrare, men kanske kan det väga upp med att dem rabatterar montering av däcken sen?
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]