Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1151855
Det var tydligen för svårt. Ni fick i alla fall chansen.
av Waizguy
#1151923
Idag skulle det ha behövts en skvätt grus på den blanka, mjuka & blaskiga snön, de dubbfria däcken greppade oerhört dåligt vid inbromsning. Det kändes precis som för ett par år sedan när jag hamnade bakom en saltbil som saltade På snön. Antar att invänta på plogbilen kostade för mycket slantar. Moddigt värre. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av grillchips
#1151941
(Tack Lövet!)
Med tanke på vinterns "återintåg" så känns det skönt med ett litet bakslag, har fortfarande inte beställt hem färg till fälgarna ännu och det dröjer nog några veckor till för att sedan dröja ytterligare veckor innan jag faktiskt får på färgen på hjulen...
Förvisso regnade det mesta av snön bort igårkväll men kylan är ju kvar.
Användarvisningsbild
av Skruffel
#1152017
Ja vad ska man säga? Finns inget mer rofyllt att sitta och köra i en varm bil när det är en mindre snöstorm ute. Lägg till en stor mugg med rykande hett kaffe, så är jag mer än nöjd! :D Sen att gårdagens snöfall redan har smält bort i största allmänhet, det kan man väl inte mer än räkna med, i och med den rådande värmen.

PS. Tack Lövet! :-)-) DS.
av AWDvolvo
#1152042
Ska hämta en bil nästa helg som jag beställt/köpt, bilen befinner sig i södra sverige, problemet är att den står på endast sommardäck och vinterdäck ingick ej!
Enligt min väder-app som typ typ inte går att lita på så ska det vara runt 3 grader varmt och sjunka ner mot 3 minus under natten. Vågar man köra hem bilen en 50-60 mil dagtid?
Vågar man göra en sådan resa? Eller ska man vänta och hoppas på att vädret blir finare till helgen därefter?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1152050
AWDvolvo skrev:
Derank skrev:Ta hem den i juni
Är det fint väder då? :D :lol:
Förmodligen inte ;-)

Jag tycker det låter som lite lotteri att planera för att det ska gå, möjligtvis kan du avgöra den dagen om det är bra och stabilt nog.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1152058
Du har inte möjlighet att scouta ett par plåtisar där nere med hyggligt gummi som du sen kränger vidare när du kommit hem?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 23
XC90 eller V90CC

Funderar på att byta in min V90 till en nya[…]

Dra släp XC40

Jo då har jag dragit ett 1300kg kåpsl&[…]

Brainys V60

Vet ej, men det lustiga är att när jag h[…]