Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Skruffel
#1144491
I Stockholm kommer det vara mellan 5-7 grader varmt inom de kommande 10 dagarna. Den utomordentligt varma säsongen kommer således bara att fortsätta, utan frågetecken. Någon mer än jag som börjat göra i ordning sommardäcken redan, i och med detta? Det känns *så* meningslöst att åka på dubbade vinterdäck nu... :roll:. Fortsätter det på det här sättet så kommer det nog inte dröja länge innan bytet sker. I värsta fall får man väl lägga någon timme på att byta tillbaka igen, om gud MOT ALL FÖRMODAN bestämmer sig för att skänka lite härligt, vitt guld (snö, inget annat... :lol:) till oss i Stockholm med omnejd.
av Lövet
#1144568
Det ska vara mellan 0-2 grader varenda natt. Det är inte ens nära läge att byta till sommardäck nu.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1144582
Jag brukar va tidig men i Januari känns det inte aktuellt, sen har jag samma 19" Erakir både på sommaren och vintern så det blir inte så mycket roligare att byta heller då jag även kör dubbfritt på vintern.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#1144584
Det finns inget som hindrar att man byter däck efter väglag, om man har lust med det. I min del av landet kanske det är riktigt vinterlag någon vecka eller två per säsong. Vore käckt om man kunde hyra dubbdäck tillfälligt under de värsta veckorna och sedan sätta på sina centraleuropeiska dubbfria när det är plusgrader igen. Att ha en två uppsättningar vinterdäck skulle bara leda till att dubbdäcken rullar väldigt lite.
av Lövet
#1144609
Stockholm enligt första inlägget.
Det gör jag också men kommer behålla vinterdäcken på läääänge till.
Användarvisningsbild
av Skruffel
#1144669
Tycker det är fantastiskt hur varmt det blivit på så kort tid. För bara några år sedan hade vi ju RIKTIGA vintrar även i Stockholm. De senaste åren har vi dock haft snö 1-2 veckor om året (nåja...). Kommer aldrig någonsin köpa dubbdäck igen, säger jag bara. :roll: Men det kommer vara som vanligt, 5 plus 23/7 till mitten av mars, då en plötslig köldknäpp kommer och det blir snökaos över en helg. Stockholm stannar totalt och SMHI råder människor till att stanna inne. Sen smälter det bort på 4 dagar och sen är det vår. Sanna mina ord! :lol:

Märks det att jag _älskar_ snö? Inser att jag dock bor i fel stad. Treriksröset nästa! :twisted:
Användarvisningsbild
av lennarte
#1144680
SBergdahl skrev:Så sent som nyss hade jag glädje av dem. Minus två i norra Halland.
Det är samma i södra Halland, minsann. Var och jobbade på min fiskebod igår (den "blåste" sönder i januari i fjol) och jag fick värma handskarna på grillen ihop med korven..... Här är i alla fall bra väglag, men frosthalkan kan vara lömsk, det saltas ju bara på "dom stora" vägarna
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]