Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1141282
AndreasThn skrev:
wissel skrev:Kommer inte heller att köpa nyare Volvo då dom endast finns i Diesel framöver.
Trist.
:(
? Framöver?
Kanske så redan ? Jag har tappat allt intresse för ny volvo där det står ett D på bakluckan.
För mig finns endast bensinmotorer inget annat nånsin för mig. :-O)
#1141283
wissel skrev:Kommer inte heller att köpa nyare Volvo då dom endast finns i Diesel framöver.
Trist.
:(
Vet inte vad du menar med framöver, men köper man begagnat idag så gäller detta de flesta märken. Tyvärr.
För att hypen varit som den är ett tag så är utbudet väldigt begränsat av nyare begagnade bensinbilar.
#1141298
wissel skrev:Det är numera väääldigt tyst från dieselförespråkarna i debatten.
:???:
Tyst? Inte från mig. Vad skulle nackdelen med en modern (euro 6) diesel vara i miljöhänseende? Säljer bra gör de ju också. Annars skulle du väl inte ha anledning att klaga på utbudet av beg. bensinbilar. ;-)
#1141305
wissel skrev:Kommer inte heller att köpa nyare Volvo då dom endast finns i Diesel framöver.
Trist.
:(
?
Har Volvo slutat med bensinare? Jag har sett att de har "T-modeller" som jag trodde är med bensinmotor? :roll:
#1141306
andersuw skrev:
wissel skrev:Det är numera väääldigt tyst från dieselförespråkarna i debatten.
:???:
Tyst? Inte från mig. Vad skulle nackdelen med en modern (euro 6) diesel vara i miljöhänseende? Säljer bra gör de ju också. Annars skulle du väl inte ha anledning att klaga på utbudet av beg. bensinbilar. ;-)
Sägs väl att värdena är "fuskade" med.
Men jag funderar på utsläppen som kollas på besiktningen. De måste ju säga om det är ok eller inte...
#1141310
Favazza skrev:Sägs väl att värdena är "fuskade" med.
Vi har förstås ett välbekant fall där det hänt men det är ju inget som man kunnat konstatera generellt. Därmed är det ju rätt svårt att avfärda dieseln på den grunden.
Favazza skrev:Men jag funderar på utsläppen som kollas på besiktningen. De måste ju säga om det är ok eller inte...
Visst. Det kollas där och det är ju bra. Sedan behöver vi säkert bättre kontroller än dem vi har nu redan innan en bilkonstruktion blir godkänd för försäljning. Men sådana är ju också på gång.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]