Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1145399
andersuw skrev:
lennarte skrev:Jag har aldrig förnekat växthuseffekten, jag försöker bara förklara att den inte ör det största problemet vi har framför oss.
Som sagt, det är lönlöst att förneka det uppenbara. Se den tråd jag länkade till för belägg. Vad anser du för övrigt vara det största problem inom det här området som vi har framför oss?
Om du inte läser det jag skriver, hur kan du då veta om det är du eller jag som har rätt ......
#1145422
Som alla läskunniga kan konstatera har jag läst vad du skrivit. Din hypotetiska fråga är alltså irrelevant. Här är länken ännu en gång. Se särskilt punkt 3:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1075337

Citat ur den FN-rapport jag hänvisar till: "Människan orsakar klimatförändringarna".

Din reaktion: "Det tror jag inte ett ögonblick på".
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
#1145469
andersuw skrev:Som alla läskunniga kan konstatera har jag läst vad du skrivit. Din hypotetiska frågor är alltså irrelevant. Här är länken ännu en gång. Se särskilt punkt 3:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1075337

Citat ur den FN-rapport jag hänvisar till: "Människan orsakar klimatförändringarna".

Din reaktion: "Det tror jag inte ett ögonblick på".
Det tror jag fortfarande inte ett ögonblick på. Var det inte detta som Al Gore åkte jorden runt med och predikade för och fick ta tillbaka en del. Du måste skilja på växthus effekt och klimatförändringar. Vaxthuseffekten kan människan vara del an denna gång, men dom år totalt oskyldiga till tidigare höga halter av CO2 i atmosfären, det fanns inga människor då, om du inte har annan information. Klimatförändringar är främst orsakade av ändringar i jordaxelns lutning, ändringar av havsströmmarna stora katastrofer typ 65 miljoner år sedan där Mexico idag ligger och där har människa väldigt lite att säga till om
#1145511
lennarte skrev:
andersuw skrev:Som alla läskunniga kan konstatera har jag läst vad du skrivit. Din hypotetiska frågor är alltså irrelevant. Här är länken ännu en gång. Se särskilt punkt 3:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1075337

Citat ur den FN-rapport jag hänvisar till: "Människan orsakar klimatförändringarna".

Din reaktion: "Det tror jag inte ett ögonblick på".
Det tror jag fortfarande inte ett ögonblick på. Var det inte detta som Al Gore åkte jorden runt med och predikade för och fick ta tillbaka en del. Du måste skilja på växthus effekt och klimatförändringar. Vaxthuseffekten kan människan vara del an denna gång, men dom år totalt oskyldiga till tidigare höga halter av CO2 i atmosfären, det fanns inga människor då, om du inte har annan information. Klimatförändringar är främst orsakade av ändringar i jordaxelns lutning, ändringar av havsströmmarna stora katastrofer typ 65 miljoner år sedan där Mexico idag ligger och där har människa väldigt lite att säga till om
Tydligen har du fortfarande inte förstått att de klimatförändringar i form av global uppvärmning som FN-rapporten talar om är de som skett och sker i vår samtid. De orsakas av den växthuseffekt människan åstadkommit genom sina utsläpp av CO2 och andra växthusgaser. Det var bland annat det Al Gore upplyste om och det är inget som det funnits anledning för vare sig honom eller all den forskning han stöder sig på att ta tillbaka.

Att det ägt rum andra klimatförändringar i helt andra perioder av jordens historia och att dessa inte skapats av människan är det ingen vettig människa som betvivlar. Men det förändrar inte det faktum att vi nu har en växthuseffekt med åtföljande klimatförändring orsakad av människan.
Senast redigerad av 4 andersuw, redigerad totalt 0 gång.
#1145514
Skruffel skrev:Men herregud, kan ni inte skapa en egen tråd istället...? :roll:
Min diskussion med lennarte är knappast "off topic" även om jag finner den beklaglig av andra skäl. Om du inte vill ta del av den är det bara att hoppa över de inlägg som du inte finner det intressant att läsa.
#1145523
Jag tycker det andersuw gör är väldigt viktigt. Sånna här extrema klimatskeptiker och vetenskapsfrånvända åsikter bör bemötas.
#1145527
Tack Joel!
#1145544
joel80 skrev:Sånna här extrema klimatskeptiker och vetenskapsfrånvända åsikter bör bemötas.
en människa andas ut ca 250 kg CO2 under ett år. Vid förra sekelskiftet var vi mindre än 2 miljarder människor på jorden och nu över 7 miljarder.
Vad tänker ni om det...? :-)-)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]