Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1186373
Kunde inte låta bli att maila säljaren, inte meningen att "mobba" någon men undrar her vissa tänker ibland

Svar: Polestar är volvos egna chip trim, det innebär bränsleoptimering dvs att den drar lite mindre diesel och har bättre acceleration. Som ja förstått så har V70 olika modeller t.ex summum, ocean race, R-design osv så ifall du jämför dom modellerna så ser du en skillnad på utseendet. Vet inte ifall det skulle innebära något mer än utseendet. Googlade, R design var enbart att den skulle se mer ögonfallande ut med andra spegelkåpor,grill och ändrör
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1186375
Kunde inte låta bli att maila säljaren, inte meningen att "mobba" någon men undrar her vissa tänker ibland

Svar: Polestar är volvos egna chip trim, det innebär bränsleoptimering dvs att den drar lite mindre diesel och har bättre acceleration. Som ja förstått så har V70 olika modeller t.ex summum, ocean race, R-design osv så ifall du jämför dom modellerna så ser du en skillnad på utseendet. Vet inte ifall det skulle innebära något mer än utseendet. Googlade, R design var enbart att den skulle se mer ögonfallande ut med andra spegelkåpor,grill och ändrör
av superpin
#1186565
Kanske bara är dåligt ordval men att skinnet på ratt, växelspak och "handtag" är utnött på 10k mil låter ju lite märkligt.
av Lövet
#1186567
Dåligt ordval eller riktiga grovarbetarhänder som gnott på grejerna? Finns besiktningar som bekräftar mätarställningen någorlunda på car.info så att den skulle ha gått längre tror jag inte är så sannolikt.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1186590
Lövet skrev:Dåligt ordval eller riktiga grovarbetarhänder som gnott på grejerna? Finns besiktningar som bekräftar mätarställningen någorlunda på car.info så att den skulle ha gått längre tror jag inte är så sannolikt.
Man kan ju ha olika definitioner av vad som är nött och inte också.

Såg den här annonsen idag: https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_v ... ?ca=15&w=2
Framsätena ser inte direkt ut att vara i särskilt "bra skick". Särskilt inte om de nu faktiskt kommer från en lågmilare. Båda framsätena ser mycket mer nötta ut än mina som inte ens med god vilja sitter i en "lågmilare". Det ser misstänkt mycket ut som om det gått en söm i mitten av båda sittdynorna också. Antingen det eller så är det jäkligt grisigt just där.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 54
Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]

@Officefb , Enklast är väl att kö[…]