Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1211426
Lövet skrev:
StefanN skrev:Vet han inte vad för motor han har? https://www.blocket.se/kalmar/Volvo_xc7 ... 9.htm?aw=1
Finns ganska många som inte gör det. Värre är nog att hans bil ser ut som en svinstia och att han inte kommer få ut i närheten av annonserat pris. Bilen är en krockad USA-import...
Fuktskadad är det jag hittar via car.info. Däremot ska den tydligen vara grön, inte röd, enligt någon salvage-sida >_>

Håller däremot med om att den ser ut som en svinstia :p
Användarvisningsbild
av StefanN
#1211554
Lucif3r skrev:Men den är ju faktiskt reggad med 299hk. Möjligt att dom böt till en T6a när bilen lagades alt. innan import?
Var ser du att den är reggad med en T6?
Car.info brukar ju ha bra info och där står ju att den har en 2.5T.
av john.h
#1211562
StefanN skrev:
Lucif3r skrev:Men den är ju faktiskt reggad med 299hk. Möjligt att dom böt till en T6a när bilen lagades alt. innan import?
Var ser du att den är reggad med en T6?
Car.info brukar ju ha bra info och där står ju att den har en 2.5T.

På vv(fordonsfråga) står det verkligen 220kw, det gör det även på biluppgifter.se

"Drivmedel Bensin Motoreffekt 220 kW Effektnorm EG
Max hastighet Uppgift saknas. Slagvolym Uppgift saknas. Växellåda AUTOMAT"

Det kan ju inte stämma, vem skulle starta projektet med att lyfta ner en T6a i en skadad gammal xc70 och dessutom få den registrerad?
På ingen av sidorna där den är på 299hk, står det något om motorvolym.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1214689
Funk skrev:
Vad då Polestar exterior... det enda jag kan se är färgen Rebel Blue..

/Thomas
Precis, men folk är ju kassa :lol:

Letat V60 till en kollega på sistone, hittade två r-design, trodde jag men de hade bara fälgarna som dessutom förmodades var kopior ?:-/

Spanade ju även efter en komplett uppsättning vinterdäck till min bil nyss. Inte konstigt att vissa aldrig blir sålda, som detta exempel

215/55-R16

4 st vinterhjul med Volvo originalfälgar
2 Däck ca 4.5 mm kvar
2 Däck ca 7 mm kvar

Så snälla ni som lägger ut däck o fälg till försäljning
-Däck
Märke, modell samt hur många millimeter det är kvar, kanske om man vill när de är tillverkade
-Fälg
Märke, modell samt eventuella skador

När jag väl hittat däck o fälg la jag ut mina 16", köparen ringde innan jag ens visste att annonsen kommit ut, bra informativ annons sa han :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1215137
fjohan82 skrev:Om jag hade haft mer plats här hemma hade denna 850 varit ett objekt att förvärva. Ser riktigt fräsch ut, inte varje dag man (jag) ser en i detta skick... 8)

https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=11&w=1
Inte illa, lite billigare och med nyare front och bakstötfånarna (som kom -95?) så hade man nästan huggt på annonsen :wink:
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 54
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]