Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
#1159580
Lucif3r skrev:Det kan ju vara 2.0 lättryckaren... Den ligger på typ 168hk..... Fast mig veterligen fanns bara AWD på 2.0T5orna på 225hk, samt på R.
Kollar man vid växelväljaren så finns en knapp för Shiftlock override. Vad jag vet fanns inte detta på de svenskanpassade modellerna. Jag tror att denna var avsedd för export men aldrig kom iväg och såldes i Sverige istället.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1159585
Jag, eller tjejen, hade iaf en med Shiftlock override. En -99 tdi s70. Tror att det kom med uppdaterade väljaren med ett "W" istället för körprogramväljaren.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1159850
llesrof skrev:Vad jag vet fanns inte detta på de svenskanpassade modellerna. Jag tror att denna var avsedd för export men aldrig kom iväg och såldes i Sverige istället.
Det stärker ju ytterligare 2.0-teorin, eftersom dessa endast såldes i italien och ev. något mer okänt land. Enda 2.0an som fanns i sverige var den där abysmala 10V 2.0an på otroliga 126hk.... Let us never speak of it again.... :lol:
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1161410
Blockets billigaste V90 av nya modellen för den som vill spaka själv och inte behöver varvräknare :-)-)
Enda tillbehöret verkar vara Business-pkt... Fullt tillräckligt för många och det är ju en bra bil för den pengen.

https://www.blocket.se/ostergotland/Vol ... ?ca=11&w=3
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1161423
Någonting skrev:En bil med manuell växellåda som saknar varvräknare :shock:
Ja, jag tror tanken är att man istället ska gå efter växelindikatorn (pil upp/ner).
av Lövet
#1161431
Tror inte den blir särskilt svårsåld. Finns alltid de som bara vill ha senaste modellen och inte bryr sig så mycket om utrustning. Jämför man med hur V70II var utrustade i början av sin livscykel i snitt lär inte denna vara sämre.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1161546
Någonting skrev:En bil med manuell växellåda som saknar varvräknare :shock:
Hur ofta tittar man på varvräknaren när man kört in sig lite på bilen? Inte ofta tycker jag.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 54
Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]