Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1178880
Fronten på faceliftad V60 är ju pangsnygg, aggressiv och tuff. Baken följer väl inte riktigt samma linjer utan är lite mer anonym men funkar ändå bra i sammanhanget tycker jag.
Men max utrustad stöter man ju på dagligen på Blocket och säljarna tycker att Momentum = fullutrustad.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1179043
Undra hur den andra sidan ser ut? :lol:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1179297
Lillarapunzel skrev:Mitt 850-hjärta blöder! Vem fan gör så mot en bil - bara lämnar den i 5 år?! När den dessutom är så fin egentligen?! :cry: :cry: :cry:
Bilen har enligt T.S gått 5 500 mil (!) med 1 (!!) ägare. Och nu ser den ut sådär. Helt förstörd och dan. Vem fan gör något sånt mot en i grunden så fin bil?!
Mitt hjärta blöder...

https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... 9.htm?aw=1
J-a, vilket obrukat förfall. Det är väl en 92-94:a dessutom?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1179302
För den pengen så får man nog en riktigt fin bil med lite polering och luft i däcken.
av Lillarapunzel
#1179312
Micce1980 skrev:
Lillarapunzel skrev:Mitt 850-hjärta blöder! Vem fan gör så mot en bil - bara lämnar den i 5 år?! När den dessutom är så fin egentligen?! :cry: :cry: :cry:
Bilen har enligt T.S gått 5 500 mil (!) med 1 (!!) ägare. Och nu ser den ut sådär. Helt förstörd och dan. Vem fan gör något sånt mot en i grunden så fin bil?!
Mitt hjärta blöder...

https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... 9.htm?aw=1
J-a, vilket obrukat förfall. Det är väl en 92-94:a dessutom?
Den verkar vara 93a.
av Lillarapunzel
#1179313
grillchips skrev:För den pengen så får man nog en riktigt fin bil med lite polering och luft i däcken.
Menar du att man får liv i det där vraket eller att man kan få en finare 850 för samma pris?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1179321
Lillarapunzel skrev: Menar du att man får liv i det där vraket eller att man kan få en finare 850 för samma pris?
Ja det där kunde misstolkas ser jag nu. Jag menade att om det bara är som de säger i annonsen så är det nog mycket bil för liten peng. Den ser inte mycket ut för världen men det krävs nog inte supermycket för att få den där att skina igen. Men visst, det kanske dräller av rost med tanke på att den stått på taket av huset...
av Lillarapunzel
#1179417
grillchips skrev:
Lillarapunzel skrev: Menar du att man får liv i det där vraket eller att man kan få en finare 850 för samma pris?
Ja det där kunde misstolkas ser jag nu. Jag menade att om det bara är som de säger i annonsen så är det nog mycket bil för liten peng. Den ser inte mycket ut för världen men det krävs nog inte supermycket för att få den där att skina igen. Men visst, det kanske dräller av rost med tanke på att den stått på taket av huset...
Nej, om den verkligen är som det sägs i annonsen är det ju absolut inga stora grejer. Nya däck, nytt batteri och några flaskor Meguiars så är den som ny igen.
Problemet är att jag inte fattar varför man från början dumpade den på ett hustak, om den verkligen är så fin som den sägs i annonsen, med tanke på den enda ägaren och de 5 500 milen.
Jag räknar krasst med att den endera har något motor-kajko eller sönderrostat underrede, men det är väl bara jag och min pessimism........

Dock gick den igenom sin sista besiktning (2012) blankt, så det kan ju inte vara några jättefel på motorn förstås....
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 54

Funderar på hur jag på bästa s&au[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg ry[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]