Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1161423
Någonting skrev:En bil med manuell växellåda som saknar varvräknare :shock:
Ja, jag tror tanken är att man istället ska gå efter växelindikatorn (pil upp/ner).
av Lövet
#1161431
Tror inte den blir särskilt svårsåld. Finns alltid de som bara vill ha senaste modellen och inte bryr sig så mycket om utrustning. Jämför man med hur V70II var utrustade i början av sin livscykel i snitt lär inte denna vara sämre.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1161546
Någonting skrev:En bil med manuell växellåda som saknar varvräknare :shock:
Hur ofta tittar man på varvräknaren när man kört in sig lite på bilen? Inte ofta tycker jag.
Användarvisningsbild
av Någonting
#1161724
SBergdahl skrev:
Någonting skrev:En bil med manuell växellåda som saknar varvräknare :shock:
Hur ofta tittar man på varvräknaren när man kört in sig lite på bilen? Inte ofta tycker jag.
Det är inget man använder efter ett tag, men jag skulle inte vilja bli sedd i en ny "premiumbil" som hoppar och far för att man ska "lära sig att köra den".
av Lövet
#1161725
Man tittar väl inte på varvmätaren annat än vid toppvarvtal? Behöver man den för att köra bilen i vardagstrafik kör man nog rätt märkligt. Och trafikfarligt också om den behövs vid varje start och växling...
av Lövet
#1163250
Nämnda V90 utan varvräknare är redan såld. Sade ju att den skulle gå fort, varvräknare eller ej...
Användarvisningsbild
av Någonting
#1163310
Lövet skrev:Nämnda V90 utan varvräknare är redan såld. Sade ju att den skulle gå fort, varvräknare eller ej...
Men det var inte jag som köpte den! :D
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 54
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsä[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]