Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av andersuw
#1064725
Lucif3r skrev:vmware kör jag med.
Samma här. Ingick i det paket med VIDA 2014D och DiCE som jag köpte. Värdsystemet är i mitt fall Windows 7.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
av volvo244gle
#1064746
VirtualBox, med Linux Mint 17.3 som värdsystem.
Det låg redan i programbiblioteket och kunde installeras bekvämt med ett enkelt kommando. Vmware kräver lite mer handpåläggning då man måste ladda ner installationsarkivet manuellt.

Innan jag fick DiCE (från samma Ebay-säljare som det länkades till förut, rekommenderas!) att prata med VIDA så fick jag installera ett "extension pack" till VirtualBox som aktiverade USB 2.0.
Vet inte om Vmware kräver någon liknande manöver, eller om 2.0-stöd så att säga finns inbyggt.

Det hela rullar på en 6 år gammal 10" mini-laptop. Smidig dator att ha med i bilen, får plats i handskfacket o.s.v..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1064748
vmware tools är med i installationen, men man måste installera det på VM-OS'et för att det ska fungera. Det sker dock mer eller mindre automatiskt, då vmware frågar om man vill installera det när man bootar VM-OS'et för första gången.
av s60D52544t
#1554793
Själv har jag en fråga angående att kunna programmera om funktioner osv, sen har jag hört att man kunde låsa bilen på något sätt så bilen inte startar men vet ej om det är sant. för vill experimentera lite med min D5a om man kan göra så att bränslepumpen sprutar in mer bränsle så han sotar mer och om man kan ladda ner en hardcut limiter. Svar uppskattas
av binkie
#1554804
s60D52544t skrev: ons 13 sep 2023, 20:50 Själv har jag en fråga angående att kunna programmera om funktioner osv, sen har jag hört att man kunde låsa bilen på något sätt så bilen inte startar men vet ej om det är sant. för vill experimentera lite med min D5a om man kan göra så att bränslepumpen sprutar in mer bränsle så han sotar mer och om man kan ladda ner en hardcut limiter. Svar uppskattas

Det du kan ändra är typ att torkaren för bakrutan inte går vid backning eller inner belysningens fördröjning osv. Små ändringar finns, speciellt på de äldre bilarna men justera bränslemängden kommer du inte kunna göra med Vida.

Tack för svaret! HUD verkar absolut trevligt[…]

Har du en multimeter går det ganska fort a[…]

Locket/kåpan sitter där på alla. […]

Eftersom jag har dragit ut på tiden med att […]