Re: Stark Professional Line, Reservdelsmärke?
Postat: tor 20 apr 2017, 09:24
Mina två senaste beställningar har också smittats av "ersatt av Stark Professional"...
En snabb sökning på nätet visar att Bildelaronline24 uppenbarligen satt detta i system.
AutoDoc GmbH, Josef-Orlopp-Strasse 55.
Intressant nog är ägaren av varumärket "Stark Professional" registrerad på exakt samma adress...
Påpekande möttes av det vanliga "Vi har levererat en kvalitetsprodukt...det du beställde var slut (trots att det angavs som tillgängligt när jag skickade in min beställning) osv.
I det senaste fallet är det fråga om ett luftfilter till en gammal trött pendlarbil så jag bryr mig inte så mycket, det är bara en principfråga.
Så här skriver jag till leverantören:
En snabb sökning på nätet visar att Bildelaronline24 uppenbarligen satt detta i system.
AutoDoc GmbH, Josef-Orlopp-Strasse 55.
Intressant nog är ägaren av varumärket "Stark Professional" registrerad på exakt samma adress...
Påpekande möttes av det vanliga "Vi har levererat en kvalitetsprodukt...det du beställde var slut (trots att det angavs som tillgängligt när jag skickade in min beställning) osv.
I det senaste fallet är det fråga om ett luftfilter till en gammal trött pendlarbil så jag bryr mig inte så mycket, det är bara en principfråga.
Så här skriver jag till leverantören:
Hello,Återstår att se vad som sker nu.
1: You did not deliver what I ordered. I ordered a filter from the Federal-Mogul owned brand of Champion. You delivered a "no name" product.
2: You did not inform me in any way about the change of product. Not before the delivery. Not after the delivery.
3: Searching on the internet I find that I am far from the only person that you have treated the same way.
Concerning the Stark brand:
The owner of the brand "Stark Professional Line" is the company "Stark Automotive Germany" and this company is located on the same adress as Autodoc GmbH...
What I say is that I have reason to believe that "Stark" is a brand owned by Autodoc GmbH, meaning is is your own brand, registred in July 2015.
I have been working long enough in quality control, sales and purchasing to be well aware of the profitability situation within consumer goods and I know exactly what you are trying to do.
I am not interested in participating in any form of "automatic replacement" or "profit maximizing" activity that you may be running within your company.
All I want is products from reputable brands.
This is exactly the reason why I ordered Champion, a brand that has been around for over 100 years. Not 2 years.
I expect you to deliver what I ordered.
End of story.
Regards