Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1180009
Yes, det är väl till och med lite gråzon rent lagligt.
Dessutom har de, efter att de införde auto-replace, prissatt deras eget märke strax över premium

Men jag är i stora drag nöjd då jag oftast skruvar andras bilar och där enbart pris räknas.
#1180073
Det står väl i villkoren att de kan byta så när man köper sluter man ju ett avtal med de villkoren.
#1244732
Har också handlat på www.mister-auto och där har jag fått vad jag beställt. I sommras var det koppling till dotterns Peugeot 107 och då fanns det säkert 10 olika fabrikat, så jag tog ett som låg i mitten prismässigt (Sachs) och fick Sachs. Annars blir det mest Biltema, fast delar till 745-an börjar ta slut där nu. Till 16V motorn har "bara" tändstift kvar numera. Köpte kamremmen på www.mister-auto men har inte bytt än och bromsbelägg runt om på frugans VW (ATE, 844 sek) som jag bytte nu när jag skiftade till sommardäcken
#1375546
kicken skrev: mån 20 apr 2020, 12:02 En fundering här bara.. Ska beställa bromsskivor och just märket stark är ju bra pris på.. Men vågar man beställa dom, är det ett okej märke? / kvalitet?
Prova!
Två uppsättningar med ATE 336mm har jag fått vibrationer med. Nu ska ja byta till Brembo. Stora tunna skivor tål tydligen inte aktiv körning.
#1375581
kicken skrev:En fundering här bara.. Ska beställa bromsskivor och just märket stark är ju bra pris på.. Men vågar man beställa dom, är det ett okej märke? / kvalitet?
Det är typ biltema. Autodocs egna märke.
Är väl att se som budget, även om autodoc tar rejält betalt allt som oftast...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]