Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hur gick det TommyP86? Var inne och kika idag för ja skulle beställa till en bekant och gissa vad? Nu ligger helt plötsligt massa STARK produkter som lägsta pris i listan. Vänt på steken efter klagomål tro. :D
hej
beställde klossar runt om till v50 2011
från autodoc.
tog dom billigaste 144 kr fram o 71 kr bak.
betalade 353,52 kr ink frakt.
kommer inte ihåg märket på dom.
när ja sen fick hem dom ,hade ja fått av märket stark , och på deras sida är priset på dom fram 591 kr och bak 964 kr.
när ja köper från mr auto , tar ja alltid bölk. o får alltid bölk.
Det är ett konstigt system dom använder, men det går att kontakta dom så ändrar de till "auto replacement off".
Nu tog du det billigast möjliga och stark är säkert liknande kvalite även om det inte är rätt att göra så. Jag beställde NGK tändkabelsats och fick STARK, men det ärendet är överklagat så får se hur det går. Tändkablarna var inte ens samma längd.
Beställde diverse delar bl.a. Mapco och Lemförder till hjulupphängning, och vad fick jag som en överraskning?
Jo deras eget budgetmärke Stark...
Har just haft en lång chatkonversation med kundtjänst på autodoc d.v.s. reservdelar24 / bildelaronline24.se / bildelar-online.se, där de frenetiskt försökte övertala mig om förträffligheten med ett utbyte.
Men killen i kundtjänst kröp skamset till slut till korset och erkände att de fortfarande utövade ett systematiskt utbyte av reservdelar från bl.a. Lemförder till deras eget budgetmärke Stark, utan att meddela kunderna eller justera priset.
Så kallad "automatic replacement" eller "profit maximizing".
De vet att få kunder orkar gå igenom en komplicerad och långdragen reklamationsprocedur och behåller då grejorna, och vips så har dom mångdubblat vinsten.
Mycket lågt beteende, rena bedrägerifasonerna och inte bara oetiskt, utan även olagligt vid försäljning till de skandinaviska länderna.
Nästa gång blir det definitivt från autoteilemann.
Jag har varit med om samma sak alldeles nyligen. Och de stod på sig med att jag kunde returnera osv. Men jag satt ju i rävsaxen då jag redan hade rivit isär de utslitna bromsarna. De som jag fick (stark) har förvisso fungerat men det var inte vad jag beställde så att säga. Kommer oxå att byta ställe att handla ifrån.
Jag har lyckats få vad jag beställer länge nu. Men jag undrar allt om jag inte uttryckligen bett dom att inte byta i mina order. Eller så har jag bara tur.
Däremot saknades ett fäste till ett torkarblad (naturligtvis det jag skulle ha också...) lite lätt irriterande. 100kr, lär man knappast gå igenom en reklamation för.
Hej.
Först ursäkta för språket men jag är ingen svensk. Jag tänkte att beskriva min historia med Bildelar24, online osv. Jag har beställd delar den 25 dec 2016 och fick sista delar 27 jan 2017. Jag bifogar alla mailet som jag fått eller skickade. Hoppas att det hjälper till någon.

25-12-2016 Kära kund, Tack för din beställning Bildelar24.com …
3 st filter från Filtron (grön på lager, skickas inom 24h) OP642/2, OE662, K1152A
Vattenpump +kuggremssats och lite till ca 2000kr för allt
Garanti för säkert köp 49:-

03-01-2017 Jag fick delar och upptäckte att det finns 3st stark filter istället för Filtron, jag gick in på websidan och markerade på beställning delar som fel levererade. På beställning, faktura och websidan finns det Filtron nummer men jag fick stark.

05-01-2017 Kära kund,

Meddelandet om din retur av vara är accepterat.
Vi kommer att behandla det snabbt och informera dig så snart som möjligt!

05-01-2017 Kära kund,
Ange om du monterat reservdelar SKOF-0860049+ SKOF-0860021+ SKIF-0170029 STARK
För att hitta lämplig bildel vår tekniska avdelning behöver Chassinumret (som består av 17 symboler), fullständiga uppgifterna, och original artikelnummer om du kan, tack.
Vänliga Hälsningar,
Alicia Hoffmann. Tack
05-01-2017 Hej
Alla delar är omonterade i originalförpackning. Jag vill att ni byter ut 3st Stark filter mot 3st Filtron som jag beställde. Är det svart att förstå?
Mhv Pawel

06-01-2017 Dear costumer,

You will receive an returning label soon on your email. To be able to send you the filters that you have ordered, we must receive the package from you first, or if you need them immediately, you can visit our website and order them by yourself. After we will receive your package we will return your money. We apologize for the inconveniences.

Please let us know what option is more convenient for you.
Ryan Nielsen

06-01-2017 Hi
I'm going to send you back your filters and I want you to send me the right one.
I understand that you earn much more by selling stark spare parts but why do you have to do it this way? In the past I recommend your webshop to a few friends. It wasn't pleasure to explain them why they didn't get what they have ordered. Now the same happened to me. I should explain by the phone why I don't want stark spare parts, write emails in Swedish and English and finally pack and deliver package to service point. Everything just do get what I paid for. Thanks to Google it's not difficult to find out that you do the same shit in whole Europe. People start to warning each other to don't buy from your shop. I really liked you before, but now I'm not sure if I'm going to buy anything from you in the future. Definitely I can't recommend you to anyone. You are not the only on that's selling spare parts over the internet. If that's the way you want to do business, then you do it WRONG.

Disappointed customer

06-01-2017 Dear Customer,

Thank you for the information!
We'll be waiting for the package from you.
Please, note, that in our warehouse there is a long line from returning orders. We need about 2 weeks for open it and investigate it. We will contact you ASAP.

We can cancel the Auto replacement for your next orders. Sorry for the inconvenience!

Have a nice evening!
Best Regards,
Alice Swan
09-01-2017 Hi
Package with stark filters is on the way to you. I can wait this two weeks, but it sounds pretty long to open the box and check it's content. And of course I want you to turn of auto replacement function in your system. Can you explain how does it work and when is it active?

Pawel
10-01-2017 Hello,

The auto replacement option works when we are finding a better quality spare parts or in that cases when clients have to wait too long for their spare parts to come to our warehouse and we have found an alternative that is ready to be shipped.
If you have any other questions, please don't hesitate to contact us.

Kind regards,
21-01-2017 Dear Customer,
You have send back to us the parts.
We can save the amount of 292.94 SEK into your personal account from the website and you will get a 5% discount for the next order you will post with us.
Considering that there are some spare parts like filters, brake system parts, belts, gaskets, oils, parts that have to be replaced every 10.000 - 30.000 km and we have a wide range of products at a reasonable price, we recommend you to save the amount of money on our website for future orders.
Please inform us if you accept our offer.

If there is anything else we can do for you , please contact with us.
Best regards,
Kristen Parker
Official supplier of the new German brand STARK
21-01-2017 Hello,
Your offer is really generous but I have a better one. Maybe you send me the spare parts that I have ordered but you have never delivered? I send you back filters because they are not the one I have ordered. I wrote it before and I didn't change my mind. I am still waiting for the filters that I choosed and paid for. I recommend to read the whole conversation between me and your company.
Have a nice day
And send me my filters.
Pawel

21-01-2017
Dear Customer,

Please accept our apologizes for the inconveniences and as a compensation we have made a new order for you 4325869 with a FREE SHIPPING. We have double checked and make sure that you will receive exactly these filters brand Filtron OP642/2 OE662 K1152A.

If you have any other questions, please don't hesitate to contact us!

Have a nice day!
Best Regards,
Desmond Fell
Autodoc GmbH
21-01-2017 Kära kund,

Betalningssumman var just nu krediterad till vårt konto. Din beställning kommer att behandlas på nolltid.
Efter att varorna skickas från vårt lager, kommer du omedelbart att få en leveransbekräftelse.

Autodoc GmbH

27-01-2017 Jag har alla delar... och jag vet att det handlar bara om 3st filter men rätt ska vara rätt.
Jag fick paket av pwkteile dvs Autodoc idag. Direkt efter beställning mailade jag och skrev att jag ville att auto-replace skulle stängas av. Allt i paketet är exakt rätt delar av rätt märke. Så det är mitt tips för framtida beställningar därifrån.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]