Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Någon som har testat RVS Technology® Treatment? En oljetillsats som ska göra mirakel för en motor, bl.a. minskad bränsleförbrukning och mer effekt. http://www.rvs.se/

citat från sidan:
RVS-tekniken är en ny behandlingsteknik som gör det möjligt att bygga upp ett mycket slitstarkt metallkeramiskt skikt på maskindelars slitageutsatta ytor och därigenom väsentligt förbättra mekanismens skick samt skydda den effektivt mot framtida utslitning.
Låter det för bra för att vara sant så är det troligtvis inte sant, eller? :???:
av Snowroller
Tack! Det lät för bra att vara sant, som sagt...
av pebe
:twisted: har samma erfarenhet av produkten. köpte till servot. funkade INTE. enligt RVS skulle felet ligga i oljebadet på min styrväxel. ??
vad är detta oljebad? bara ruffel och båg.
mvh
pebe
Din svåger är troligen ganska lättlurad... eftersom mirakelmedlet omöjligt kan avgöra var det är OK att bygga upp slitna metallytor, eller var det är skadligt och minskade lagerspel eller dimensioner förorsakar haverier...
Annars kan ju medlet vara baserat en ny, tidigare okänd, intelligent livsform från yttre rymden/jordens mitt. Jag tror tyvärr på det första.. :D

/Thomas
Funk skrev:eftersom mirakelmedlet omöjligt kan avgöra var det är OK att bygga upp slitna metallytor, eller var det är skadligt och minskade lagerspel eller dimensioner förorsakar haverier...
Yes, mitt i prick.
Det finns ett flertal ormkokare i branschen vars produkter lovar lite väl orealistiska saker.
Redan på 1800-talet fanns många "mirakel-elixir" som alla skulle kunna bota både spetälska och generande hårväxt.
På senare delen av 1900-talet verkar dessa helbrägdagörare funnit en fristad inom motorbranschen istället.
Minns någon 70-talets Metaloy-tabletter som skulle släppas ner i tanken , och bygga upp metallskikt på liknande sätt?? :roll:
Skrattretande.

Uttrycket ormkokare kommer från engelskans "Snake oil salesman", mycket träffande. :mrgreen:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Snake_oil
Att folk fortfarande går på sånt där :lol:

E-bay är också helt fullt med dessa mirakelgrejer

Kolla den här med magneterna och läs vad som utlovas

http://www.ebay.com/itm/Magnetic-FUEL-G ... 93&vxp=mtr

:lol:

1) Powermag: Magnetic Fuel Saver can help engine to burn fuel more efficiently
2) Powermag: Magnetic Fuel Saver let your car run more miles per gallon
3) Powermag: Magnetic Fuel Saver will improve engine performance
4) Powermag: Magnetic Fuel Saver will reduce emissions
5) Powermag: Magnetic Fuel Saver will clean air

Magnetic Fuel Saver gadgets increase combustion efficiency for a cleaner burning engine. This reduces harmful emissions while increasing engine performance.

Benefits of Magnetic Fuel Saver
1) Save fuel, save $$, more MPG (miles per gallon )
2) 50% reduction of carbon monoxide and hydrocarbons
3) Helps pass emission testing/smog check
4) High octane performance with lower octane fuel
5) Improved performance - quicker starts
6) Stops scale build-up and corrosion in engine
7) Reduced wear on O2 sensor and catalytic converter

@fjohan82 , Ja de ville väl inte ha in jobbe[…]

Diagnosprogram

Vida eller autocom skulle jag rekommendera

Ville bara dela med mig av min egenskap fr&arin[…]

Man behöver inte koppla ur batteriet? Nej