Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
#1064567
Lucif3r skrev:
Hilmer skrev:Det går liksom inte att ta miste på vad som gäller, lagtexter kan man ju läsa flera gånger utan att förstå ändå...

Japp, precis det jag menade :)

Bygget ser f.ö. väldigt seriöst ut :-)-)
Tack! :)
Den fungerar ypperligt även om det finns ett par saker man skulle gjort annorlunda ifall man skulle bygga fler.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1129230
Wargen91 skrev:Hilmer har du bromsar och fjädring på din dolly?

Mvh wargen91
Jag har inga bromsar, fjädring är väl minimalt då gummit är torrt och hårt.

Edit: Såg nu att jag missat att lägga in de senaste bilderna på bygget, så här kommer en bild sedan jag fått på skärmar och ljus osv.

Bild
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1129268
Wargen91 skrev:Okej. Men är det några nackdelar om man har bromsar. Och fjädring.?

Mvh wargen91
Nackdel med fjädring vet jag faktiskt inte om det finns, men det ligger ju så klart stadigare utan så länge man har last!?
Nackdelen med bromsar är ju underhållet, släpbromsar är ju sällan underhållsfritt och sitter dom då på en dolly-kärra som används endast sporadiskt så kan det bli en källa för irritation... ;)
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1129489
robinb3rgsten skrev:Kör du med rattlåset öppet på bilen eller hur funkar det? De Dolly ja sett har en vridbar plattform som bilen står på så de blir som en Dolly med vändskiva på typ
Min dolly har vändskiva så att det kan röra sig ordentligt!

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]