Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
#1130025
Amarace skrev:Men tar inte bilen du har på dollyn i när du svänger lite kraftigare?
Man får planera sin körning! ;)
Det är inga problem att köra med under normala förhållanden.
Det hade så klart varit önskvärt att ha den i fullbredd, men den är bred som den är när man kommer på mindre vägar.
av stiiiiiv
#1240063
Dollyn ser jätte fint ut. Önskar att jag hade plats till en sådan. Det har jag inte då jag bor i lägenhet och har bara en parkeringsplats. Istället har jag beställt en billigare variant av Towbar. Den kopplar man mellan dragbilens dragkrok och den bogserade bilens bägge länkarmar. Den bogserade bilens alla fyra däck förblir kvar på vägen. Hela konstruktionen ger en fast koppling mellan bilarna och gör att man kan med säkerhet bogsera en bil med endast en förare.

Den är helt laglig att använda i Sverige (jag frågade Transportstyrelsen), men svårt att få tag i då det finns endast några hemmabyggare som har tillverkat sådana. Jag beställde från utlandet. Snart får jag hem den. Då kan jag testa, ta några kort och visa dom här samt ev. filma någon youtube klip.
Volvo v60 2022 plåtskada

Jag hämtade hem bilen idag

Det var i något högre hastigheter ljude[…]

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]