Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1129523
Volvoismo skrev:Hej tack för din fina guide :) Vad behöver jag för att uppgradera min CAN total uppgradering ? Räcker det med att jag installerar VIDA 2014D och gör det därifrån ?
mvh /V
Du behöver tyvärr en prenumeration på VIDA från Volvo för att köpa mjukvaruuppdateringar.
#1133724
Vad händer om man kopplar en dice med Vida 2014D till en MY16. Kan man läsa ut någonting eller säger den bara att den inte känner igen bilen typ?

/Martin
#1133728
Så vitt jag vet gäller det senare tyvärr. Har själv inte provat att läsa ut någon MY -16 men om man matar in chassinumret på en sådan vill inte VIDA 2014D kännas vid den. Om man däremot matar in chassinumret på en MY -15 (i alla fall en måttligt sen MY -15 som min) får man en grundläggande spec på bilen (bilprofil). Är i efterhand väldigt tacksam för att det hela fortfarande funkar på min egen "nya" bil. Hade inte riktigt koll på vad som höll på att hända på VIDA-fronten när jag köpte den.
#1133792
Om jag minns rätt släpptes inte 2014D förrän sent 2014 eller tidigt 2015 så att en väsentlig del av MY -15 redan var tillverkad och kanske alla bilar av den årsmodellen redan beställda. Tror sedan att den första helt Internetbaserade versionen dök upp först framåt sommaren 2015, lagom till dess man behövde den för MY -16. Men jag vågar inte svära på exakt var gränslinjen går för bilar som 2014D inte längre vill kännas vid.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
#1149359
Använder x64 jag också.

Fungerar som det ska med undantag för att den inte svarar när man vill komma in i bilens enheter under Diagnostik/Bilkommunikation. Pilen förändras till en pekande hand men ingen reaktion.
Fryser inte eller så, händer bara inget vid tryck.
I övrigt felfritt.
Tips?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]