Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1099363
Det jag kan tänka mig är att jag tog bort alla Java versioner. Annars är det som din guide.
Men ska testa nu på samma guide med i en VM-miljlö. Utgår från Windows 10 Pro x64 build 1607.
Återkommer.
#1099408
Nu är allting installerat utan några konstigheter.
Det enda som inte fungerar nu är att Vida Monitor inte vill bli grön.
Vida monitor loggen säger att den väntar på J+... så som det brukar göra annars också.

Kanske har lyckats glömma något igen.. sist var det ju det där javatricket som jag missade men den har jag fixat :)
#1099465
Orfeous skrev:Nu är allting installerat utan några konstigheter.
Det enda som inte fungerar nu är att Vida Monitor inte vill bli grön.
Vida monitor loggen säger att den väntar på J+... så som det brukar göra annars också.

Kanske har lyckats glömma något igen.. sist var det ju det där javatricket som jag missade men den har jag fixat :)
Kan du tänka dig att med min guide som mall skriva in det du gör för att få det att funka? Tex om nåt steg i min guide ändras eller om det är något du lägger till och i vilket steg. När du nu testade i en vm, var det en 1607-version du installerade eller en 1511 som du uppdaterade till 1607? Använder du en mix av min SQL-uppdateringsguide och den vanliga? Gör du javauppdateringsguiden? mm etc
EDIT: vad menar du med att vida monitor inte blir grön? När? Då funkar det väl inte alls??
EDIT2: Jag kanske borde vara tydligare, jag lyckas utan konstigheter att installera allt, men i slutänden blir det ett rött frågetecken på vida-ikonen. Innan det blir den gul och så står det starting... om man då dubbelklickar på ikonen när den är gul får man upp det där java-felet ovan.
#1099473
Allting är korrekt som du nu skriver.
Att man får dessa javafel är ju inte så konstigt eftersom själva javadelen inte är igång.
Själva webservern fungerar ju men inte javadelen som synes. Jag har nu labbat hela kvällen men inte lyckats.
Det finns en fix men den är endast till för Domänanslutna användare.
Därför funkar det inte att använda gruppolicyeditorn.

Gick direkt från 1611 versionen.

Även jag testar vidare liksom du :)
#1099487
Orfeous skrev:Allting är korrekt som du nu skriver.
Att man får dessa javafel är ju inte så konstigt eftersom själva javadelen inte är igång.
Själva webservern fungerar ju men inte javadelen som synes. Jag har nu labbat hela kvällen men inte lyckats.
Det finns en fix men den är endast till för Domänanslutna användare.
Därför funkar det inte att använda gruppolicyeditorn.

Gick direkt från 1611 versionen.

Även jag testar vidare liksom du :)
Tack då fick jag det bekräftat! Jag trodde jag blivit galen och inte ens kunde följa min egen guide längre! Satt precis nu och testade om allt men i 1511 för att se om jag fick samma fel. Meen! Hur kan det funka i Windows 10 1607 som är uppdaterad från 1511? Har två installationer där det inte är några problem alls. Båda dessa installationer var uppdaterade med Java SE 6 "Java SE Development Kit 6u45" (build 1.6.0_45-b06) Windows x64 samt Microsoft SQL Server Express 2014 SP1 x64 innan jag uppdaterade Windows till 1507. Detta tyder på att det antingen är något certifikat som de tagit bort från 1607 men som finns kvar vid uppdatering eller att vid installationen av Vida i 1611 går något snett och inte blir fullständigt installerat.

EDIT: Kan du länka till den fixen du nämner ovan?
#1099927
Orfeous skrev:Jag följer dina upptäckter med spänning!
Kanske ska man söka hjälp på något Java-/JBossforum eller liknande?
Kanske finns någon som kan se med hjälp av debugger vart det går snett?

http://www.todo-backup.com/backup-resou ... tches.html
Jag har testat lite, men fortfarande inte någon lösning på en clean 1607 install. Se andra forumet för mer info.
#1100168
Att gå från Windows 7 x64 med fungerande VIDA-installation uppgraderat till Windows 10 Pro 1607 x64
sedan VIDA installation x64 fungerar ej. Inkl java-hacket.

Installerar Windows 10 Pro X64 1511 från scratch.. alltså en clean install.
Installerar sedan VIDA på det eftersom det verkar fungera. Sedan uppgraderar jag till 1607.

Varför jag testade att gå från Windows 7 Pro x64 var att jag hade en fungerande installation av vida på
en dator som jag använder ute i bilen som felsökningsdator. Tänkte uppdatera till Windows 10 men.. :) det är ju lite mekk.
#1100506
Orfeous skrev:Att gå från Windows 7 x64 med fungerande VIDA-installation uppgraderat till Windows 10 Pro 1607 x64
sedan VIDA installation x64 fungerar ej. Inkl java-hacket.

Installerar Windows 10 Pro X64 1511 från scratch.. alltså en clean install.
Installerar sedan VIDA på det eftersom det verkar fungera. Sedan uppgraderar jag till 1607.

Varför jag testade att gå från Windows 7 Pro x64 var att jag hade en fungerande installation av vida på
en dator som jag använder ute i bilen som felsökningsdator. Tänkte uppdatera till Windows 10 men.. :) det är ju lite mekk.
Jo, min ena installation har varit med sen Vista x64, sen till 7, 8, 8.1, 10:RTM, 10:1511 och nu 10:1607. Visserligen har jag nog inte haft samma VIDA 2014D genom alla OS men tror att jag haft den sen 8. Du kan ju alltid uppgradera din 7 installation till 1507 först, borde funka.
Jag har funderat mycket på detta men blir inte klok på det, har lusläst loggar men du satte stopp i en teori jag hade när du sa att det inte funkade på din 7 till 10:1607. Vore inte dumt om jag kom på en lösning att uppgradera till den senaste Java, problemet är att Jboss inte funkar med den, men jag tycker någon borde ha en lösning på det. Annars är det att prova migreringsvägen från Jboss (AS7) till Wildfly.
https://docs.jboss.org/author/display/W ... to+WildFly
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15
Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)

Batteri styrka på 12.1 efter vila är in[…]

Är det värt pengarna att montera en s&a[…]