Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1086825
snafflan skrev:Efter senaste Microsoft uppdateringen (KB3163018) så vägrar VIDA Monitor att bli grön...
Finns det en lösning på detta problem?
EDIT: Funkar inte längre i Windows 10 1607. Borttagen.
Senast redigerad av 1 trixeo, redigerad totalt 0 gånger.
#1094620
sitter å funderar lite på de här .. har lite strul att få det rullande


kör Windows 10 enterpriser x64

och får inte igång sqlexpress 2008r2 alls då den crashar redan vid första försöket

däremot fick jag igång å installerat med sqlexpress 2008r2 x64

efter detta så går vida installationen igenom allt å config osv . dock vägrar vidamonitor starta

och kör jag jboss,bat separat så kommer detta upp

Error Page

Technical Support

Sorry, an error occured processing your request
You got a javax.servlet.jsp.JspException: Define tag cannot set a null value

javax.servlet.jsp.JspException: Define tag cannot set a null value
at org.apache.struts.taglib.bean.DefineTag.doEndTag(DefineTag.java:272)
at org.apache.jsp.jsp.login.login_jsp._jspService(login_jsp.java:348)
at org.apache.jasper.runtime.HttpJspBase.service(HttpJspBase.java:70)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:847)
at org.apache.jasper.servlet.JspServletWrapper.service(JspServletWrapper.java:369)
at org.apache.jasper.servlet.JspServlet.serviceJspFile(JspServlet.java:326)
at org.apache.jasper.servlet.JspServlet.service(JspServlet.java:253)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:847)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:329)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:248)
at org.apache.catalina.core.ApplicationDispatcher.invoke(ApplicationDispatcher.java:840)
at org.apache.catalina.core.ApplicationDispatcher.processRequest(ApplicationDispatcher.java:622)
at org.apache.catalina.core.ApplicationDispatcher.doForward(ApplicationDispatcher.java:560)
at org.apache.catalina.core.ApplicationDispatcher.forward(ApplicationDispatcher.java:488)
at org.apache.struts.action.RequestProcessor.doForward(RequestProcessor.java:1069)
at org.apache.struts.action.RequestProcessor.processForwardConfig(RequestProcessor.java:455)
at org.apache.struts.action.RequestProcessor.process(RequestProcessor.java:279)
at org.apache.struts.action.ActionServlet.process(ActionServlet.java:1482)
at com.ford.vcc.vida.web.servlet.AccessActionServlet.process(AccessActionServlet.java:20)
at org.apache.struts.action.ActionServlet.doGet(ActionServlet.java:507)
at com.ford.vcc.vida.web.servlet.AccessActionServlet.doGet(AccessActionServlet.java:25)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:734)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:847)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:329)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:248)
at com.ford.vcc.vida.web.servlet.ActivityFilter.doFilter(ActivityFilter.java:29)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:280)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:248)
at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:275)
at org.apache.catalina.core.StandardContextValve.invoke(StandardContextValve.java:161)
at org.jboss.as.web.security.SecurityContextAssociationValve.invoke(SecurityContextAssociationValve.java:153)
at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:155)
at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:102)
at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:109)
at org.apache.catalina.connector.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:368)
at org.apache.coyote.http11.Http11Processor.process(Http11Processor.java:877)
at org.apache.coyote.http11.Http11Protocol$Http11ConnectionHandler.process(Http11Protocol.java:671)
at org.apache.tomcat.util.net.JIoEndpoint$Worker.run(JIoEndpoint.java:930)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:662)
#1095572
moonwalker skrev:sitter å funderar lite på de här .. har lite strul att få det rullande


kör Windows 10 enterpriser x64

och får inte igång sqlexpress 2008r2 alls då den crashar redan vid första försöket

däremot fick jag igång å installerat med sqlexpress 2008r2 x64

efter detta så går vida installationen igenom allt å config osv . dock vägrar vidamonitor starta

...
Har du följt min guide till punkt och pricka?
#1096196
trixeo skrev:
moonwalker skrev:sitter å funderar lite på de här .. har lite strul att få det rullande


kör Windows 10 enterpriser x64

och får inte igång sqlexpress 2008r2 alls då den crashar redan vid första försöket

däremot fick jag igång å installerat med sqlexpress 2008r2 x64

efter detta så går vida installationen igenom allt å config osv . dock vägrar vidamonitor starta

...
Har du följt min guide till punkt och pricka?
japp inte första gången heller som jag fått kringå


förra gången var det 2014A tillsammans med windows 8 där jag fick trixa lite med

ska göra en test till .. dock går det som sagt inte att installera med 32bit på 64bit win10 pga kompatibilitet.. sql vägrar krashar nämligen i setupen
#1096486
moonwalker skrev:
trixeo skrev:
moonwalker skrev:sitter å funderar lite på de här .. har lite strul att få det rullande


kör Windows 10 enterpriser x64

och får inte igång sqlexpress 2008r2 alls då den crashar redan vid första försöket

däremot fick jag igång å installerat med sqlexpress 2008r2 x64

efter detta så går vida installationen igenom allt å config osv . dock vägrar vidamonitor starta

...
Har du följt min guide till punkt och pricka?
japp inte första gången heller som jag fått kringå


förra gången var det 2014A tillsammans med windows 8 där jag fick trixa lite med

ska göra en test till .. dock går det som sagt inte att installera med 32bit på 64bit win10 pga kompatibilitet.. sql vägrar krashar nämligen i setupen
Exakt på vilken punkt händer detta i min guide och vad får du för felmeddelande? Beskriv gärna exakt hur du går till väga när det händer. Jag har själv inte följt min guide nu på länge på en clean install Windows 10 (fullt uppdaterad med Windows Update), men ska göra det nu och se om du har rätt att det inte längre går att installera SQL Server 2008 R2 Express x86 (steg 9 i guiden), eller om det är så att du har något knas med din Windows 10 installation.

EDIT: Nu har jag följt min egen guide på en clean install Windows 10 Pro (1511), uppdaterat allt (även kryssat i "Give me updates for other Microsoft products when I update Windows" under "Advanced options" i Windows Update. Jag får inga felmeddelanden, allt flyter på och installerar ok samt VIDA fungerar som det ska. Det enda jag märkte under installationen var att jag måste ändra i punkt 9b, eller ta bort den punkten för när man kör "Installed SQL Server features discovery report" så visar den ingenting alls installerat.
Guiden gäller alltså fortfarande, och fungerar helt ok!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar