Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1226270
Det går att få det att fungera med en nuvarande installation med lite trix (jag pratar inte här om någon ny modifierad patch utan med den gamla):
1. Stäng vida: högerklicka på vida monitor och välj Stop.
2. Packa upp patchen någonstans.
3. Öppna license filen i notepad eller något annat favorit textredigeringsprogram. Ändra:
"2017-12-31 23:59:59" till
Kod: Markera allt
"2020-12-31 23:59:59"
spara den ändrade filen med samma namn.
4. Öppna filldb.cmd med notepad. Lägg till följande efter raden "%ProgramFiles%\Microsoft SQL Server\100\Tools\Binn\OSQL.EXE" -S localhost\Vida -U sa -P GunnarS3g3 -i %sqlf% > nul:
Kod: Markera allt
"%ProgramFiles%\Microsoft SQL Server\110\Tools\Binn\OSQL.EXE" -S localhost\Vida -U sa -P GunnarS3g3 -i %sqlf% > nul
"%ProgramFiles%\Microsoft SQL Server\120\Tools\Binn\OSQL.EXE" -S localhost\Vida -U sa -P GunnarS3g3 -i %sqlf% > nul
"%ProgramFiles%\Microsoft SQL Server\130\Tools\Binn\OSQL.EXE" -S localhost\Vida -U sa -P GunnarS3g3 -i %sqlf% > nul
"%ProgramFiles%\Microsoft SQL Server\140\Tools\Binn\OSQL.EXE" -S localhost\Vida -U sa -P GunnarS3g3 -i %sqlf% > nul
spara filen.
5. Kopiera mappen patch som var del av det du nyss packade upp och redigerade filer i, till C:\VIDA (skriv över den gamla om det finns någon).
6. Högerklicka på "C:\VIDA\patch\filldb.cmd" och välj Kör som Administratör.
7. Starta om datorn.
OBS! Glöm inte bort att efter varje stor Windows uppdatering måste du på nytt köra "X:\Install\Utils\EnableIEHostingx64.reg"
#1226480
gusand01 skrev:STORT tack för hjälpen! Nu är jag inloggad och det verkar fungerar!

Jag valde både engelska och svenska vid installation och när jag startat så är det på engelska.
Går det att byta till svenska?
Packa upp denna fil i C:\VIDA\set_fkLanguage där ligger det genvägar som du kan flytta vart du vill. Kör tex VIDA en-US innan du startar vida så blir det på engelska.
Bilagor
(1.91 KiB) Nerladdad 178 gånger
#1263034
---"17b_x64: Do NOT try to install it by running the exe, instead use Z-zip to unpack the compressed files directly to C: (running it will not always work with this setup and will sometimes not patch the installation correctly).
17c_x64. Right click and select "Extract files..." Enter C: in the "Extract to" field and untick the "2014A\" path.
17d_x64. The package will extract to the VIDA-folder, overwrite all files when asked.
17e_x64. Locate the file filldb.cmd in the "C:\VIDA\patch" folder and then right click on it, select "Run as administrator". You will briefly see a CMD-prompt that opens and closes quickly, this is by design and no other confirmation will appear."

Är det någon som har patch-filem liggandes någonstans, som kan PM:a eller maila den till mig? Har har slarvat bort min... hittar den inte.
Skicka PM så får ni min mail-adress.
#1290954
Datorn sög i sig nån funktionsuppdatering och efter det så funkar inte vida längre. Jag får felmeddelande när jag försöker bestämma bilprofil "egenskapen eller metoden diagnosticallowed stöds inte av objektet", och rutan "kommunikationsverktyg är helt vit. Är det någon här med liknande bekymmer? Vet någon hur jag löser problemet?
#1291001
hijack skrev:Datorn sög i sig nån funktionsuppdatering och efter det så funkar inte vida längre. Jag får felmeddelande när jag försöker bestämma bilprofil "egenskapen eller metoden diagnosticallowed stöds inte av objektet", och rutan "kommunikationsverktyg är helt vit. Är det någon här med liknande bekymmer? Vet någon hur jag löser problemet?
En snabb tanke bara .. du försöker inte läsa en för ny bil??
#1291012
]Nä. Jag har försökt läsa in "senast identifierade bilar". Årsmodell från -01 till -12. Samma felmeddelande på samtliga. Att läsa ut en bil fungerar inte heller eftersom rutan för att välja detta är helt vit.
Jag har även avinstallerat uppdateringen som gjordes men problemet kvarstår.
Datorn jag använder används väldigt sällan, så typ varje gång den startas så drar den igång uppdateringar.

Här kommer en skärmdump på vad jag menar...



Bild
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15
Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]

Bruten fjäder framvagn

Fick ett fjäderbrott på en V40 fö[…]

XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]