Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jallemet
#1178038
Derank skrev:
Jallemet skrev:
Vad är vitsen då, dyrare i inköp och vad?
Jag fick första fakturan idag och rabatten var på 1:26/L så det blir ju inte hiskeligt mycket dyrare, för mig.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
av andreas202
#1178043
Lövet skrev:Den första förändringen du kan göra för att bidra till en bättre värld Derank är att ta bort din signatur i Tapatalk!
+1
Användarvisningsbild
av Derank
#1178048
Stör man sig på en signatur så stör man sig nog på det mesta här i livet. Ni kan vara lugna. Jag lämnar forumet för gott så kan ni kramas vidare.


Adios amigos.

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1178198
joel80 skrev:Det vore positivt.. Då kan jag tanka HVO i hybriden.. Då kan man ju verkligen säga att den är en miljöbil. Bild
Dieselhybrid? Jag trodde alla hybrider hade en liten bensinmotor.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
av andersuw
#1178204
V60 D6 och D5 TE (Twin Engine) är ett undantag från den regeln. Volvo har dock deklarerat att de fortsättningsvis tänker sig att göra som de flesta andra på hybridfronten: Kombinera elmotor med bensinmotor.
Användarvisningsbild
av joel80
#1178320
Precis.. och än så länge har Volvo inte riktigt släppt hybriderna dom säker ska komma med små motorer.. utan det är ju T8 med typ största bensinmotorn och sen en liten elmotor på det.

Med elmotor skulle det lätt räcka med minsta motorerna, men dom vill väl mata ut så mkt pengar dom kan ur det till en början. :/
av llesrof
#1178322
Jag läste för övrigt att ett test av HVO100 i Norge blev avblåst i Januari då priset accelererat från 14:-/L till 17:- och det är ju lite oroväckande
Jag betalar gärna 17:- per liter för förnyelsebar diesel mot att jag får andra skattelättnader. Var är den gröna skatteväxlingen när man behöver den?

Jag säger också att så länge folk flyger runt halva världen för att sola, bada å leka så tänker inte jag ha ett skit dåligt samvete för att jag kör bil till och från jobbet.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1178329
llesrof skrev:
Jag läste för övrigt att ett test av HVO100 i Norge blev avblåst i Januari då priset accelererat från 14:-/L till 17:- och det är ju lite oroväckande
Jag betalar gärna 17:- per liter för förnyelsebar diesel mot att jag får andra skattelättnader. Var är den gröna skatteväxlingen när man behöver den?

Jag säger också att så länge folk flyger runt halva världen för att sola, bada å leka så tänker inte jag ha ett skit dåligt samvete för att jag kör bil till och från jobbet.
Nu är det inte riktigt 17:- per liter här än men det svajar en hel del, sen hänger det väl lite på förbrukningen om det blir 7:- eller 30:- per mil.
Bild

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1179908
Lägesrapport :

Passerat 330 mil på HVO100 nu och allt fungerar som vanligt.


Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
av andersuw
#1179999
Låter bra!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]